I4Is

Uh. Pa zar na prvoj rečenici? Kako se rvacki kaže catchlight? Ne znam. To vam je ono kad uhvatite svetlo u oku modela. uglavnom, nikad nije zgoreg napuniti oči modela svjetlom, ili čak fejkati u PS-u. Uglavnom, uzeh tako tweakat malo jedan portret, C u Maksimiru, bio je krasan dan za fotkanje, proljeće, uzeo 50-ku i klikao tu i tamo, na prepad, uz kavu na vidikovcu. Zasićeni zeleni bokeh krošanja punih svjetla, svijetlozelenih, proljetnih, tamna žena, nije manjkalo svjetla na licu, ali struktura lica joj je takva da krupne smeđe oči stalno ostaju u dubokoj sjeni, šarenice se doimaju sasvim crne, nemoguće je vidjeti zjenicu. Korigirao sam to obradom, oči boje lješnjaka, svjetlo, zasićenost, specular, medeni highlighti, izvukao sam oči na svjetlost i - shvatio da sam zabrljao portret. To više nije bila C, iako se činilo da upravo to nedostaje inače vanserijskom portretu.

Probrao sam neke druge portrete u traku i koncentrirao se na oči. Mala kolekcija portreta žena koje sam relativno dobro poznavao. Zatim sam se prebacio na kauč, stavio kavu na stolicu i otvorio FF i kolekciju portreta na malom monitoru dok se video za noćašnji posao kilavio s FTP-a.

Prvo sam naišao na CL. Razne prigode, uvijek umjetno svjetlo, uvijek noć. Lokali. Ulica. Terase. Sobe. Luna park. Ah, najzad i par dnevnih. Podno Sv. Fume i na ranču s konjovima. Zanimljivo, ruke su stalno u blizini lica, lijepe graciozne, dugih prstiju, s mobitelom, šalicom, uz obod šešira - oči, ovog puta samo oči. Ove su oči uvijek u svjetlu, čak i u svim tim noćnim snimkama. Nastojim ne unositi ono što znam, samo ono što vidim. Vjerojatno nije izvedivo. Svjetlo je na očima, no pogled je negdje pod površinom očiju. Introvert. Srprajzsrprajz. Odmjereno, svaka traka svjetlosti prihvaća se i iza zelenih očiju ima priliku za delikatan ples s drugim zrakama. Mnogim zrakama. Ako zavodi kameru, čini to uz jedva vidljiv podsmjeh u kutu usana. Tu je, ali nikad nije samo tu.

Zatim NM. Samo dva portreta. Mnogo blagosti. Lijepi lukovi obrva i arkade, na jednoj CB defanziva, mačkasta sumnjičavost, na slici s plaže gomila svjetla, vedrina i opuštenost djevojke od 20, iako je NM tu imala oko 35... forsiram ostajanje na očima, brišem iz teksta ono što slike ne odaju.

LL. Velike plave oči koje dobro glume. Šala, seks, provokacija, koncentracija. Oči svjesne kamere, oči svjesne tuđih očiju. Svaka je fotografija nešto bitno drugačije. Ovih je, stjecajem okolnosti, također mnogo i pokrivaju dugo vremensko razdoblje. Mislim da bih i iz same kolekcije mogao izvući jednu uočljivu crtu, fiksiranu točku veselosti, baždarena nulta točka je smijeh i tamo gdje na oči nije navučen smijeh očito se krije nešto mnogo više od pukog izostanka smijeha.

S. Najmanje atraktivno lice krase oči dijametralno suprotne kvalitete od CL. Mišići oko oka čvrsto upravljaju pogled van. Ova žena gleda. Intenzivno gleda i ne misli o tome da je gledana, što i nije lako ako... evo, ovdje, 55-250 mm. Top joj je bio uperen u lice, heh. A ona pogledom bode kroz skalameriju. To su još jedne plave oči, ali jedine iz kojih sasvim izostaje poza. I kad pozira licem, oči su joj 100 % u točci koju promatra. Straight up. Ne seri pike, izvoliš se nacrtat u sredu da pijemo.

IS. Ovo su zaista lude oči. Još jednom plavo, ali ljudi moji... otvoreno, ne odškrinuto. Poput prometne gradske ulice, Dijele karakteristiku izostanka poziranja sa S, ali nalaze se točno na pola puta između S i CL. One su projekcijsko platno. Fokus je tu i upravo tu, ne iza šarenice, ne u točci koju promatra. Da maskiram cijelo lice i ostavim same oči bile bi projekcija emocije bez greške. I ove su zaista velike, ali nema sjenila, jake obrve su ovlaš oblikovane i oči beskompromisno vladaju licem, a u njima projekcije. Uzmi kokice i gledaj, ima svega.

C. Na svakoj je fotografiji isto. Svjetlost ne ulazi u te oči. Lice koje snažno plamti i oči koje ne hvataju svjetlost, okvir lica daje izraz, mišići oko očiju, obrve - i tu je kraj. Pod obrvama se naglo strmoglavljuje sjena i tek ponegdje nudi bijeli specular odsjaj i duboke smeđe sjene. CL hvata svjetlost u zelenim šarenicama. Svjetlost bez ishitrenih komentara. Pohranjuje je van dosega leće. NM je nepoznanica. Uvodim najzad ipak ono što znam van slika i ne uklapa se. Ili su falične slike ili moje znanje. Ta je žena imala bias prema pesimizmu ali oči su zaigrane. Možda si samo utvaram da gledam sve te slike, možda je mnogo manje toga vidljivo bez izvanjskih znanja. Uostalom... intrinzička vrijednost, da, oduvijek škakljivo. Sve je to interaktivna igra, pa ipak... čini mi se kako bi i drugi vidjeli neke raspone i kontraste. Oči do kojih ne dopireš kod C prema očima projekcijskim platnima kod IS. Oči CL koje kriju fokus negdje duboko pod šarenicama prema očima S koje će te nagnati da se okreneš i pratiš njen pogled ako pogleda mimo tebe. A možda i ne bi vidjeli. Ali Zilla je rekla bling. Hajde da se malo i radi.

12.12.2010. u 1:45   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

Ideš...

Autor: nicci   |   12.12.2010. u 8:00   |   opcije


here I am to bow down ...

Autor: Adeline   |   12.12.2010. u 8:26   |   opcije


Ah, ta žena!

Autor: mai_sarai   |   12.12.2010. u 9:01   |   opcije


Jebemu, ota LL ista ja....samo što nemam plave oči :)))
Dobro jutro, Pajkowski :)

Autor: shpitva   |   12.12.2010. u 10:07   |   opcije


g'moooning! :)

Autor: pike_TS   |   12.12.2010. u 12:39   |   opcije


Dodaj komentar