Komet Neowise


Što bi rekao jedan komentator, kometi su uvijek najavljivali bolesti, glad i smrt...Link

09.07.2020. u 11:25   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

I to baš iznad Hrvatske, jao nama sad :)

Autor: TeeJay   |   09.07.2020. u 11:27   |   opcije


Imamo mi još fore...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 11:33   |   opcije


od samog kometa zanimljivija je pojava tih tzv "noktilucentnih oblaka" koji su se do sada pojavljivali samo iznad polova.. Koji su faktori tu u igri i zašto dolazi do njihove pojave u ovim geografskim širinama?

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 11:42   |   opcije


"Uzrok sve češćoj pojavi ovih oblaka na našim geografskim širinama može biti posebice vlažna mezosfera, ali i emisije stakleničkih plinova."

Autor: slova   |   09.07.2020. u 11:47   |   opcije


Osobno, ne pamtim ovako ugodno ljeto ali znam da je to loš znak :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 11:51   |   opcije


Sladoled se počeo otapati...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 11:52   |   opcije


ovog puta nema se šta najaviti.. sve je već tu.

Autor: perce   |   09.07.2020. u 11:56   |   opcije


Počelo je, počelo...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 12:04   |   opcije


"Bolest, glad i smrt" samo su milosti koji se pružaju kao mogućnost svakom pojedincu da obavi inicijaciju koja mu nedostaje:D
Komet nema puno veze s tim, i percepcija te nebeske pojave u tom smislu je iz vremena potpunog neznanja o kometima.
Makar ni danas ne znamo nešto puno i bitno više:P

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:13   |   opcije


zna li se odakle je ovaj došao i oko kojeg se drugog sunca vraća u antipodnoj točci svoje putanje

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:15   |   opcije


Zna li se to za bilo koji drugi komet? Ne znam, pitam...

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:16   |   opcije


Tko zna kaj ovaj nosi? Možda neki DNK?..:)))

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:20   |   opcije


I kometi umiru i troše se. Tko zna hoće li ovaj opet doći.

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:21   |   opcije


Who knows, nobody knows

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:22   |   opcije


Po orbitalnom periodu, zadnji put je viđen prije potopa

Autor: slova   |   09.07.2020. u 12:31   |   opcije


oko 7000 godina

Autor: slova   |   09.07.2020. u 12:43   |   opcije


Imamo još i ovo: kaj se tiče mase, imamoasteroide koji su podjednake mase kao i kometi. Ovi prvi putuju po nvodno stalnim putanjama od jednog do drugog sunca, dok asteroidi bauljaju svemirom pa kam udare udare ako slučajno nabasaju na neko nebesko tijelo tip planete ili tome slično. E sad: kaj je izazvalo cikličko i pravilno kretanje kometa koji uredno obilaze sunca, za razliku od bauljajućih asteroida? Masa nije faktor. Što je onda?

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:54   |   opcije


Vjerojatno svako sunce u galaksijama ima svoje stalne komete koji se periodički javljaju. Ili ne? Znamo li bilo što o smislu tih tijela. Vjerojatno ne znamo, kao što ne znamo ni smisao crnih rupa i bilo kojeg objekta u scenografiji "vidljivog svemira".
Glavno da vjerujemo u Big Bang, kao "provjerenu" i "dokazivu" "istinu":PP

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:58   |   opcije


O "Tamnoj Tvari" da ne pričamo.

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 12:59   |   opcije


Koliko čitam, komete su smrznuti plinovi a asteroidi mogu biti i od željeza. To može bitno mijenjati njihovu dinamiku.

Autor: slova   |   09.07.2020. u 13:08   |   opcije


Navodno, komete nastaju na periferijama sunčevih sustava, iz Oortovog oblaka - ledene sferične oblasti na samom rubu Sunčevog sustava

Autor: slova   |   09.07.2020. u 13:15   |   opcije


pročitao sam i ja tekst o kometimau wikipediji, naravno:)
Makar, ovo sa dinamikom mi ne drži vodu, jer ne objašnjava putanju. Na koncu, u Svemiru je zrakoprazan prostor, pa kretanje tijela ne podliježe zakonima dinamike koji važe za kretanje u fluidima:)

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 14:15   |   opcije


Da, spominje se taj famozni OOrtov oblak, međutim, nije predložena nikakva zamisao o genezi impulsa koji je komete nagnao na ovu vrstu "putovanja":)

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 14:16   |   opcije


Posebno mij e interesantan podatak da je na Kohoutekovom kometu iz 1973 (sjećam se tog kometa, negdje početkom zime, kad sam ga danima promatrao dalekozorom. Bilo je tada vedro nebo, srećom) konstatirana VODA!!

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 14:19   |   opcije


Komet što se više približava suncu gubi sve više mase. Asteroid ne gubi masu. To igra ulogu...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 14:23   |   opcije


akceptirao sam tu mogućnost i činjenicu, ali još uvijek ne razumijem kako misliš da to objašnjava putanju kometa? Zašto bi sastav i gubljenje mase bio toliko bitan u ovoj priči. Kometi nastaju na jedan način,a asteroidi na drugi. Način na koji nastaje putanja kometa i zašto ne zna se. Ako znaš, reci.

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 14:46   |   opcije


Kažeš da to "igra ulogu". Ulogu u čemu? Nije mi jasno.

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 14:47   |   opcije


I kakvu oni (kometi) imaju ulogu u "homeostazi Svemira"? Ne vjerujem da nemaju.
Komunikacija između dvaju sunaca ima neki razlog koji izmiče ljudskom poimanju. Kao i većina stvari kako u Makrokozmosu, tako i u Mikrokozmosu. Čovjek je mrtav tek onda kad prestaje postavljati pitanja. U tom smislu samjoš uvijek živ:)

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 14:52   |   opcije


Putanje tijela u svemiru su određene silom gravitacije koja ovisi o masi tijela. Na lagana tijela djeluje manja sila nego na teška tijela.

Autor: slova   |   09.07.2020. u 14:52   |   opcije


kad bismo znali koje je to konkretno "drugo sunce" i gdje se nalazi, bilo bi nam možda jasnije. Čudi me da teleskopi poput nedavno ugašenog Hubble-a nisu uspjeli ispratiti komete do te druge točke, ili je to i uz sofisticiranu recentnu tehniku to još uvijek nemoguće?

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 14:54   |   opcije


Naravno, ovisi i koliko su udaljeni. Što su tijela udaljenija sila je sve manja. Sila opada sa kvadratom udaljenosti...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 14:58   |   opcije


ma znam to, Slovko dragi, ali nisi odgovorio na pitanje: kakve to veze ima sa putanjom kometa koja je i dalje ista i periodična (kako nam govori iskustvo kod "jačih" kometa Halleyjev , Enckeov,, de Cheseauxov , Donatijev , Kohoutekov komet) usprkos gubljenju mase u blizini Sunca. Ne kužim tvoju logiku niti način dokazivanja, oprosti:)

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 14:59   |   opcije


Nisam provjerio ali čini mi se da gravitacija ne može objasniti formiranje galaksija. Mora postojati još neka sila koja djeluje na većim udaljenostima od gravitacije...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:01   |   opcije


Ok, znam sve te stvari, ali mi ne pomažu u ovom problemu niti odgovaraju na pitanje koje sam jasno i razgovijetno postavio:)
Hvala svejedno, ova tema me zanima i blog je svakako inspirativan bio, za mene.
Ugodan dan:)

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 15:02   |   opcije


Samo još nešto: znaš li slovko da milijuni galaksija koje po ne tako davnim spoznajama postoje u Svemiru formiraju strukture, kad se gleda globalno, koje sliče na sapunicu?
Gledo sam prije nekoliko godina emisiju na National Geographic gdje su prezentirane 3 D slike svemira ekipe koja se bavi tim. Fascinantno! Očito na meganivou galaksija i njihovog međuodnosa postoje zakoni koji su drugačiji od zakona na nižim razinama. Ovdje "gravitcija" valjda nema neku bitnu ulogu.

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 15:06   |   opcije


Čim postoji gubitak mase, putanja postaje nelinearna...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:08   |   opcije


odnosno, komet nije tamo gdje bi smo ga očekivali da bude...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:11   |   opcije


umjesto da ide k nama, on se počne udaljavati, kao da ga neka nevidljiva sila nosi a ustvari izgubio je masu i privlačna sila je oslabila...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:13   |   opcije


a znam to. Uporno izbjegavaš odgovor na ključno pitanje o impulsu koji je ono što zovemo "kometama" nagnalo na takvu vrstu "ekscentričnog" elipsoidnog kretanja. Koje sile su lansirale objekt koji je zadobio pravilnost ove vrste. Ne znam više kojimriječima da deskribiram problem.

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 15:13   |   opcije


Činjenica je da navedeni "jači" kometi i dalje uredno posjećuju Zemlju. Ima kratkotrajnijih kometa, ok, sve to stoji, neki postaju i sateliti, kd izgube masu. Ali putanja, brale, putanja, bate ti fakat ignoriraš pitanje i briješ po onom kajje većini ljudi jasno, ili bar mislim da je.

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 15:17   |   opcije


I na nebu se stvori oblak i iz tog oblaka pada kiša...eto :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:20   |   opcije


Rekao sam ti za putanju. Ovisi o masi. Kako ćeš odrediti putanju u svemiru objektu koji gubi masu?

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:24   |   opcije


Mora se znati dinamika gubitka mase...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:25   |   opcije


To su nelinearni sistemi...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:25   |   opcije


Za asteroid znaš hoće li te lupit a za kometu baš i ne :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:27   |   opcije


ha ha ha, ovo mi postaje komično.Ti uporno o dinamici gubitka mase i utjecaju na putanju, a ja o impulsu koje je komete natjerao da se kreću tako kakose kreću. Valjda ćemo nać zajednički jezik za tisuću godina:)
Ma ok, sve pet, idem sad stvarno off, zaglibio sam ovđe:)
još jednom: ugodan dan:)

Autor: eteerniis   |   09.07.2020. u 15:28   |   opcije


inercija i gravitacija su sve što postoji u svemiru...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 15:43   |   opcije


čim se formira tijelo ono ima masu i počinje se gibati prema drugom tijelu

Autor: slova   |   09.07.2020. u 17:03   |   opcije


kao kap kiše u oblaku

Autor: slova   |   09.07.2020. u 17:04   |   opcije


Gibaju se i druge stvari u svemiru

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 17:59   |   opcije


Energija. Val.
Primjeri su svjetlost i radio val.

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 17:59   |   opcije


to su oscilacije polja

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:09   |   opcije


kao npr. u bilijaru. Udarimo prednju lopticu a izlete dvije krajnje :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:23   |   opcije


Reko kako se kreće samo masa. Pa ko velim, kreće se još štošta

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:26   |   opcije


I čisto sumnjam da možemo iz naše pozicije objasnit svemir.

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:27   |   opcije


Nemoguće, jer ga objašnjavamo samo sa spoznajnim postulatima.
A onih što ih još nismo spoznali očito ima još pun kurac i osamsto da bismo bili precizni.

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:28   |   opcije


dobro, i oscilacija je kretanje, i rotacija je kretanje ali ovaj razgovor je bio vezan za translaciju :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:29   |   opcije


Zanimljivi su mi drevni vedski zapisi koji vrlo precizno izračunavaju koliko je svemir star i koliko je velik :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:31   |   opcije


Pomak će se dogodit kad jednom krenemo napr na Mars i netko greškom otvori vrata komore baš u momentu kad netko drugi proizvede frekvenciju nekim uređajem u momentu dok kroz otvor prolazi radioval.
I šalt se nađe ispred Proxime centauri. U sekundi. E tako nekako

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:33   |   opcije


Ma kontam Slova. Laprdam dalje.
Ima mjesta u svemiru za još laprdanja

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:34   |   opcije


Super su mi stari zapisi. Šteta što nam nisu ostavili i upute za razumijevanje.
:)

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:36   |   opcije


Sinoć gledao odličan dokumemtarac o postanku Velikog koraljnog grebena

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:36   |   opcije


Lik proveo 40g u proučavanju postanka i razvoja grebena.
I zaključio ono što je mogao samo pitat lokalno pleme koje predaju o postanku "priča plesom"

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:38   |   opcije


Fascinantno da je "priča" opstala 20 000 godina

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:39   |   opcije


vjerovatno postoji način ali mi ne znamo za njega a možda netko i zna ali ne želi reći. Garant je nešto prosto jednostavno :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:40   |   opcije


Što se mene tiče i nekakva teorija je bolja od nikakve. Samo da se ne pali na lomači prvog koji vikne eppur si muove

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:42   |   opcije


Ma ti domorodci, kad ih pitaš za put u drugu dimenziju oni ti odma uvale neku drogu :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:42   |   opcije


Pa zamisli samo ove iz šatla kad se jave sa Proxime centauri a mi im kažemo ne serte

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:43   |   opcije


Zato domoroce ne treba pitat za put neg za drogu

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:44   |   opcije


A na put ćemo već nekako

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:45   |   opcije


Tko bi im vjerovao?

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:45   |   opcije


droga je put :))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:46   |   opcije


I put i cilj :)

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:46   |   opcije


I pogonsko

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 18:47   |   opcije


i svaka u svoj svemir vodi...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:53   |   opcije


neće to HDZ nikada dozvoliti...

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:56   |   opcije


samo rakija, vino i pivo

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:57   |   opcije


as tim se ne može u svemir

Autor: slova   |   09.07.2020. u 18:58   |   opcije


Ih. S dobrom rakijom moš u unutarnji svemir. Ista meta, isto odstojanje

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 19:07   |   opcije


E, super vic na temu rakije mi došao neki dan. Poslao čovjek koji zna da muku mučim sa svojom rakijom koja ove godine nije uspjela.
Kaže vic:
Ej, jesi kad bio lošu rakiju?
Jesam.
I kakva je bila?
Dobra
:)

Autor: flyngpicket   |   09.07.2020. u 19:09   |   opcije


:))

Autor: slova   |   09.07.2020. u 19:11   |   opcije


Dodaj komentar