kak bi krleža rekal - “moj obračun s njima”
kaj je zapraf - Fašizam
lijepo je nadugačko i naširoko napisao Umberto Eco i to se sada kraticom zove
Ur-fašizam i lijepo je pobrojao kako se on tiho, neprimjetno gradi, jer uvijek je isprva mali
a onda raste, i raste i buja i ne lezi vraže
pa kaj nam je to Eco evo skroz ukratko
(jer kužim da vas ‘ebe koncentracija i terminologija)
dakle kaj nam je Umberto ostavio u amanet i ne samo nama, već svijetu:
“Abeceda Ur fašizma Umberto Eco:
1. Kult tradicije
2. Odbacivanje modernizma
3. Kult akcije radi same akcije
4. Neslaganje je izdaja
5. Strah od različitosti
6. Korištenje društvenih frustracija
7. Opsjednutost teritorijem. Sljedbenici se moraju osjećati ugroženo.
Teritorij se najlakše štiti ksenofobijom.
8. Neprijatelj je istovremeno i jaki i slab
9. Pacifizam je trgovanje s neprijateljem
10. Mržnja prema slabijima
11. Kult heroizma
12. Mačizam i oružje. Prezir prema ženama i netrpeljivost prema nestandardnim seksualnim običajima
13. Određene skupine ljudi se drže “voljom naroda”
14. Novogovor – ograničeni rječnik i elementarna sintaksa”
a to sve imamo u Hr i raaste, i buja
i sad bum vam ja tzv “salonska ljevičarka” malo ukazala na logičke pogreške
u zapisima koje bez Dovoljno promišljanja (vjerujem, fkt vjerujem da se nije razmislilo)
ali objavom, slaganjem dakle “potpisuju”
i @Una, i @Krelec tamo neke txtove
dakle AntiFašizam kao naslov, i protesta i pokreta
jer pozivati se na “negaciju” jer “Anti”fašizam je tobož nekaj lošega i “negacija” je
kaj nema veze s vezom, jer zaboravlja se i namjerno se izostavlja, ono pozitivno
oslobođenje Eu i svijeta i male, miće Hr od nacista, fašista
i zapraf mnogi ako ne i svi antifašisti se zapravo zalažu za pozitivne vrijednosti
poput demokracije, ljudskih prava i slobode...slobode jelte.--
također, ističe se samo ono loše, jedna “kriva” zastava, jedna “kriva” zvijezda jer tobož
Hr zastava da crven, bijeli, plavi..u Tom poretku boja a sa zvijezdom na njoj
bila je i na defileu Tuđmanovom slavnom 1996. u Zgb na Jarunu (guglajte si)
i taj neki jedan plakat (kaj ga je stavio @Wasy, isto se ističe kao pa jao
vidi šta bi oni, jer aaa zvijezda, jer aaa ćirilica, jer opće aaa balkan
ajmo dalje:
kriva je i postavka,
“ da bi antifašisti, u slučaju nestanka fašizma, morali "izmisliti nove fašiste", ma pa da, jao
mi potencijalni ubojice, mi vječiti pljuvači po domovini
i ponavljam. Antifašizam može postojati i u društvima u kojima fašizam nije prijetnja, i opet postoji
jer demokracija, halo, ring a bell?!
jer antifašisti također mogu raditi i rade na promicanju ljudskih prava, ravnopravnosti, borbi protiv ekstremnih ideologija
i zaštiti slobode....itd itd..
al praviti ćemo se da to nije istina.....
isto je kriva i postavka..
“"ako antifašizam nije usmjeren protiv fašizma, onda ne zna što želi graditi.", jer naravski
AntiFe samo ruše, stvljali bi pred zidove, ne daju dihati...
nema veze kaj su tu i pitanju socijalne pravde, pa smo eto gradili i tvornice, i opismenjavao se narod, dalo se glas ženama i sloboda da rade...
i uspostavila se zdravstvena i mirovinska solidarnost, a i štošta toga je i ziđano...
jer kaj su onda ovi fkrali, ak smo bili tolko goli, bosi i bez cvonjka i bez krova nad glavom...
o školovanju, fakultetima ne treba ili treba, naime kolko su vas koštali?
imate i dalje dugove? kaj ste si decu na faxove upisivali, imate dugove za zdravstvene usluge?
tipa operaciju, porod, zubara, općenito liječenja kroničnih bolesti, tumora, hitne intervencije ?
ili ipak imate tu neku peMziju, kaj su vam prijašnje generacije solidarno uplaćivali, a?
onda...
staljin i berlinski zid, kao primjer antifašizma, kaj je obična implikacija da je AntiFa onaj kaj
samo i furt zabranjuje, opresivan je, kao da su svi AntiFe, staljinisti , mislim dajjj
saberite se, jedino se toga sjećate...?
ne, nije svaki Antifašizam totalitaran, jer kod nas nije bio, nismo imali špijunažu ko u DDR,u
naši pisci su putovali, glumci, pjevači dakle kulturnjaci općenito su pisali, knjige su im bile prevođene, glumci i kazališta
su gostovala, i gle čuda nismo imali ni jednog “prebjega”
nismo imali ko rumunji – sigurtu,
gdje si nestajao preko noći, a familija je iseljena, protjerana, djeca su oduzimana, a žene
osuđivane na težak rad, jer bila supruga “protudržavnog elementa”...
pa teza da je Svaki Antifašizam - totalitaran, je glupa i podla
isto tako, nesuglasice oko definicije braka, slobode govora, kaj sad, svijet ide naprijed,
nećemo dati homoseksualne brakove? jer šta Ti konkretno gubiš, što se Tebi/Vama usteže
ako su oni dva/dvije u braku,?
dakle, zakonski zaštićeni, - zakonom o braku, i smiju naslijediti, i smiju imati svoju djecu, itd
a koliko je zakon o braku važan, to vidiš tek kod rastave ili smrti partnera...
ali vidimo Markić, vidimo klečavce, čujemo pametne crkvenjake što je kršćanski i božje
dakle AntiFa je nećemo Konzervativno, Tradicionalno, jer to smo nadišli ili bismo trebali, jer 21.st
pa ima ovdje i skroz krive analogije...
jer
uzimanje samo extremnih povijesnih događanja je..bljak, i dajte se saberite...
jer generalizirate, jer idete opet ad hominem, jer plasirate lažne paralele koje i povlačite, jer
relativizirate, kapuljače, nogometne navijače i njihove natpise, jer “naši su to dečki” kaj ima veze
da bacaju banane, kaj ima veze da se mlate strance dostavljače, kaj ima veze da se piše svastika na poljudu, na travi,
kaj ima veze kaj se furaju A.P. slike, kaj se diže desnica, ali ne ona sa stisnutom šakom, u pest, već ispružena,
kaj ima veze kaj se u pjesmama zadire u Tuđu državu, zaziva se herceg-bosnu koja Ne postoji, jer kaj im veze da se dere zds
jer kaj ima veze kaj se piše ušato U, kaj ima veze da se na rivi nosi transprent “strani radnici van”, kaj ima veze da se ne da Kultura manjinama, da se Zabranjuje Bajaga, al trešte i pjevaju se cajke, itd, itd niste li malo licemjeri?
ili ste tu sljepi, gluhi i niiijeee tooo sad važno, ekscesi
koji se btw ne sankcioniraju, ni novčano...
isto ili slično je i za txt koji “potpisuje” i @Krelec
generalizacija, jer “ta ideologija ostala totalni mainstream” ono ajmo naširoko, nabaciti mrežu
“u medijima, obrazovanju, kulturi…” wtfck, daj se odluči, razlike su između institucija, pojmova
gdje u obrazovanju? kojem? škole, osnovna srednja fax, gdje?
ali “mainstream” jer si on tak misli (autor txta)
pa
““Hrvati su toj ideologiji uvijek bili mrski.” hahahah Urwish, kolektivno pripisivanje jednog, homogenog stava svima ?
ma dajte najte...
pa serenda, jer ovdje je izvlačenje logike iz malog, nožnog prsta, jer da,
komunistički režim jest negdje počinio zločine, ali izvoditi tvrdnju da je Svaki aspekt i to socijalističke ideologije
sam po sebi zločinački, je naprosto odurno, maliciozno i za zbljuv
jer naravski, sve ostale zemlje demokratke, socijalističke, kapitalističke, kraljevine, nestvrstane itd
i ovakve onakve, dakle Države i po vama ni jedna nije imala svoje tajne službe i svoje špije, koji su Čuvali Poredak
te države..da, od Vanjskog ali i Unutarnjeg neprijatelja, dajte molim vas, blesavoće, jer samo smo Mi imali
udbaše., sou i te službice, a?
hhhh *bote koje ste vi političke neznalice...
pa ajmo serendati novolibertarijanski, (čitaj izrabljivački jer tržište je sve, lova je bog)
“radno vrijeme od 6 sati”, “neradna nedjelja” dakle i socijalne mjere se prikazuju kao “komunjarske”,
i kaj, to je problematično?, pa jest ako si na vrhu korporcije, piramide, jer gle bagru
oni bi sindikate, oni bi free nedjelju, oni bi plaćeni porodiljni i bolovanje, puj puj
majku im neradničku...
”, “neradna nedjelja” i sve ostale socijalne mjere se prikazuju kao “komunjarske”,
pa time valjda i politički? moralno? problematične... ahahaha čiji moral, čija politika?
nema veze kaj masu soc. mjera postoji i aktivno je skupa sa jakim sindikatima po Eu i
po svijetu, sve je to “komunjarsko”..
neka neko pročita koju povijesnu i polit knjigu..tamo će naći činjenice da je ova teza
zaQurac
pa ćemo diskvalificirati i “društvenjačke fakultete” ma da filozofski, znamo to leglo
i povijesni, pa kako ćemo onda proturiti Tomislava, kralja...
totalno al totalno je fulano
i teza koju prepametni ponavlja a kroz tvrdnju da su povijesni događaji rezultat
“Marxovog djelovanja” (“fratre i curice u jame bacal je Karl Marx, makar duhovno”).
jer i povijesno i logički to ne stoji,
Ideje ne mogu biti odgovorne za konkretne akcije bez posredne, dokazive uzročne veze,
a veze ovdje nema...jer metafora nije uzrok
i ništa kontekst, ništa okruženje polit. ništa vremena i kako je bilo drugdje, ništa ekonomija, ništa polit igre itd itd
isto tako prepametni, autor koristi zadnji ali ono dno dna Patos, pa ajmo emocije jer ejjjj
izraz „desetine milijuna nevinih leševa“
jer tu će ofcrs svi skočiti sa... puj bando koljačka, pa ko prvi povuče čakiju, utoku
iako je full opet široka generalizacija, jer ko kaže da su baš Sve žrtve bile uistinu nevine?
al dobro zvuči, pa ćemo je podebljati sa ....još patosa “nevini leševi” ali čekaj evo još
dalje, dublje zaorimo u grobove, pa svakako nemojmo izostaviti „Ne kuže da je 1945.!!!
fratre i curice s kečkama u jame bacal upravo Karl Marx, makar samo duhovno."
well stvarno, zakaj smo mi “to” školovali da ovak falša logiku, da ovak falša činjenice,
da ovak generalizira i relativizira...fkt smo antifašisti
i
p.s
Cherry-picking = selektivni prikaz, izvlačiš samo ono što tebi paše i to podastireš kao dokaz
buahahaha...
jer ko će sada sa malo više pameti, malo više čitanja i škole, učenja, shvaćanja i razumijevanja pročitanoga
molit ću lijepo, uočiti nelogičnosti, uopćavanje, relativiziranje ko da se ljudima da čitati dalje od deklaracije
na poleđini proizvoda, iako ni to ne razumiju,
ko da se ljudima da služiti googlom ili nedajbok otići u koju knjižnicu i posuditi, ne kupiti, već posuditi koju knjigu,
a da nije ljubić ili fantazmagorija, pogledati neki dokumentarc a ne “ljubav je na selu”, ili napokon pogledati u
enciklopediuju, leksikon makar, kaj vam stoji gde u stanu? ili se boja nije slagala sa namještajem, pa ste je hitili..?
dakle, zapravo kaj ste vi po polit opredjeljenju, ajte hrabri, kak se deklarirate ili polit definirate i za koga glasate...
pozdrav vam uz no pasaran, šalje ljevičarska Antifa
01.12.2025. u 23:51 | Dodaj komentar
a i da vas pitam kada ste kršteni...tek 90,? ili kada ste rođeni?
jel ste se morali skrivati ko prvi kršćani po katakombama? jer jao krstiti decu, uz komunjare, to se išlo valjd n prijeki sud? gubio se posao, išlo se na goli?
mene jesu poskrivećki krstili al zato kaj mi stari ni bil sretan zbog toga i jer je oduvek vikal i svugdje se definiral i kod popisa, da je ateista, a i s njjegove strne familije...nisu fermali vjeru...još od prije ww2, poslije tek...jer više nije bilo nužno se zapisivati u knjigu rođenih kod popova, župnika...već u ured i u maticu rođenih
Autor: ladonna2 | 02.12.2025. u 1:27 | opcije
Ovo sam pročitala od A do Ž i slažem se s tobom.
Kad ovdje vidim neke koji pišu svaki dan i to uvijek iste ljigarije, uopće ne čitam. Nisam ni danas, počela i blak, prestala.
Inače se čudim, kako je moguće da ima takvih likova, za koje ja uopće nisam znala da postoje. a znaš zašto...zato jer su se skrivali...ili šta ja znam, nisam se kretala u tim krugovima.
Sad se postavlja pitanje, kako ja to nisam znala?
Imam ispriku, odselila sam, jer da sam nastavila tamo živjeti, vjerojatno bi skužila, iako...nemam toleranciju za neke stvari, naročito ne za glupost, a ovi su prevršili svaku mjeru. I onda se isključim. Jer šta ja tu mogu?
Jedini dodir s 'tim' mi je Iskrica. I razočarana sam...i povučem se.
Svatko ima svoj način, ja ušutim.
Laku noć, gdje je onaj starianaivan, kak bi rekao SFSN! Baš u inat.
Autor: juicy-mama | 02.12.2025. u 1:30 | opcije
Ja nit 1948. nisam bila krštena, nit moja sestra, moja djeca pogotovo.
Gledajući s te strane, nije ni čudo da nisam tak dugo mogla naći odgovarajućeg čovjeka za sebe, jer malo ih je takvih kakve ja toleriram. I kad sam ga našla, e onda se druge stvari nisu poklopile.
Autor: juicy-mama | 02.12.2025. u 1:34 | opcije
moguće mi je promakao goli otok u litanijama?
a karl marx je inače napisal u jednoj brošurici, da su hrvati talog europe. možda bu ti guglo rekel, na kaj se to odnosilo. a možda i ne bude.. moš uvijek pitat, jel
istini za ljubaf ))
Autor: SuperHeidi | 02.12.2025. u 5:44 | opcije
Nije li fašizam kada se neke sunarodnjake naziva kockoglavima, stalno im se nameće krivnja za degradaciju grada. Nije li fašizam vječno prozivanje vjernika za mnoga zla koja je istinabog crkva i napravila u dalekoj prošlosti, ali vjernici zaista s tim veze nemaju. Postoje još mnoga pitanja što je u stvari fašizam, no najlakše je pomodno uzvikivati da je gotovo sve s čime se ne slažemo fašizam, ili kako i druga strana voli reći sve su to jugoslavenčine i komunjare. Isti je to mentalni sklop, sam se svičaju jedan na desnu, a drugi na lijevu stranu.
Autor: krelec | 02.12.2025. u 8:23 | opcije
Na kraju krajeva antifašizam širom svijeta ima posve drugo značenje nego kod nas. U svijetu je to borba protiv ideje i sustava, a kod nas je primarno ideja protiv političkog "neprijatelja" i borba za golu vlast. Tako su jedni u sada već davnoj prošlosti progonili i ubijali crvene suparnike, dok su poslije ti isti crveni dočekali svoji pet minuta i masovno tamanili crne. Nabijem lagano na kurac jedne i druge.
Autor: krelec | 02.12.2025. u 8:27 | opcije
A ja i one treće:-)
Autor: arapo | 02.12.2025. u 8:38 | opcije
Zapeli su mi za oko hvalospjevi o besplatnom školovanju, liječenju uz brojne druge pizdarije. Molio bih da me netko osvijesti o tom što je nekad bilo besplatno, a danas se plaća. Zaista nemam pojma, jer sve moje tri kćeri su završile fakultete od koji je jedna znatno trokirala, i nakon iskorištenih besplatnih šansi morala je platiti. Možda je trebala do 35 besplatno studirati? Ne, nije. Volim govoriti primjerima, pa eto o zdravstvu. Ne tako davno strefilo me moje predobro i milostivo srce. U sred noći, u selu mome malenome. Jedva san nazvao prijatelja da me odveze do Šibenika. Tada su me prihvatili, brzinski obradili, i uz pratnju doktorice i sestre hitnom prebacili u Split. Dalje je povijest, ali za divno čudo nitko me nije ni zdravstvenu iskaznicu tražio, a kamoli da bi me pitao da nešto platim. Ne razumijem, a zaista se trudim razumijeti zašto me neke, i neki uporno pokušavaju uvjeriti u očajno stanje sadašnjosti, a istovremeno u sjajnu prošlost baš kao da sam živi na Marsu, a ne ovdje, i to dobar dio života u oba sustava i države.
Autor: krelec | 02.12.2025. u 8:52 | opcije
I na kraju, pa zar nisu te sve samohvalne antifašističke zemlje sa šatro socijalnom politikom, i nevjerojatnoj ljubavi prema radništvu i seljacima, propale ko bakreni cent kroz šupalj džep, a bome neke kao i nekima voljena juga uz preko stotinu tisuća mrvih i neborjeno puno ranjenih i stradalih. A tako je dobro bilo, tako snažno i sa ljubavlju (uz brojne krvave pirove) stvarana.
Dok sa druge strane mnoge demokratske države unatoč svojim manama žive antifašizam. Dobar mi je primjer UK gdje se pobjada u ratu između ostalih i sa fašizmom slavi na način da gotovo svi na taj dan na reveru nose stilizirani znak maka. Kod nas bi antife, koji usput budi rečeno ne znaju ni od kuda im noge rastu, odmah skočile na noge prozivajući to fašizacijom. Za njih je gotovo svako ispoljavanje domoljublja fašizacija.
Autor: krelec | 02.12.2025. u 9:03 | opcije
Vrag me ćeprka pa moram još malo. Ne slažem se sa ispadima maskrianih skupina, istina malobrojnih, ali ipak skupina, torcide i BBB oko šatro kulturnih događanja srpske manjine. Malo je previše to nazvati fašizmom, ali svakako treba osuditi i sankcionirati, a to represivni organi i čine. Ali nije li zaista provokacija organizirati te priredbe u vrijeme kada su mnogi u Hrvatskoj ipak malo osjetljiviji no inače. Da, provokacija je isto kao što je krajnji bezobrazluk i provokacija naslovnica novina srpske manjine novisti sa dječakom, vukodlakom oblivenih krvlju nekih kao žrtava. Kak se to može nazvati, prosim lepo. A za te novosti pišu, uređuju i drugo gotovo isključivo hrvatski novinari. Naravno isključivo radi dobre pinke, jer jebe se njima za sve. Važno je dobro zaraditi.
Autor: krelec | 02.12.2025. u 9:10 | opcije
Završavam sa pozdavom, smrt fašizmu, kurac komunizmu.
Autor: krelec | 02.12.2025. u 9:11 | opcije
prošli mjesec sam produženi vikend provela u Grazu. Uvijek sam bila prolaznik, pa hajde malo muzej oružja i ostalo..
Srela sam više balkanaca (hrvati, srbi, bosanci, šiptari) nego austrijanaca.
Sve ključne lokale, restorane, kafići, uslužna djelatnost općenito- drže balkanci.
Prodavačice u Primarku i ostalim trgovinama- naši. Ovaj dio austrije gubi indentitet.
Razumijem nezadovoljstvo domicilnog stanovništva i pobjede stranaka koji im obećavaju državu bez stranaca.
I to su im fašisti.
Preslikalo se k nama.
Samo što su kod nas druga vrsta stranaca.
Autor: pognioci | 02.12.2025. u 10:16 | opcije
Sustav treba mijenjati, ali to ne znaći da se treba vraćati na staro!
Autor: Ricambi | 02.12.2025. u 10:41 | opcije
I danas kruži anegdota da je britanska kraljica rekla:
ako je ovaj gospodin Tito po struci bravar,
onda ja nisam britanska kraljica!
Autor: wasyxde | 02.12.2025. u 13:36 | opcije
No problem..
Ljudeki ..
I pop kad nema posla..
Jarića krsti..
Poslije završi na ražnju..
I ove boje..namještaj..
Što s ovim kad ti četnik zakolje
susjeda komšiju..dijete..
Ljevičarka.gdje kad kako..
I dnevnog boravka..
Autor: wasyxde | 02.12.2025. u 13:44 | opcije
I ovo protiv anti fašista..
Samo polako ..
?
Ko je te sve autobuse pustio
prek granice??
To je izravni napad na vrednote
Hrvatske države..na ustav..
Na trgu u Zagrebu bilo je više
građana koji su došli na advent..
Ljudi su gledali i čudili.. a ovi ih prikazali ko
svoje..
Sam polako..
Ipak je ovo država Hrvatska..
Fašisti..po tom i ja sam fešist..
I da komunistička partija sfrj je
fašistička..isto ko I Hitler =socijalisti
Mi i narod..
Stavio sam na zadnjem mom blogu koliko
su svojih zatekli što tjelesno što psihički..
Ljevičarka..bem ti iz dnevne sobe..
Djela a ne riječi..
Autor: wasyxde | 02.12.2025. u 14:01 | opcije
Valja priznati su se mnogi bavili ovom tematikom,
ali nitko još nije napisao kvalitetnu knjigu
koja bi procijenila i analizirala Titov psihoprofil
kao što je učinjeno za neke druge velike zločince poput Hitlera,
Staljina ili čak Napoleona.
Autor: wasyxde | 02.12.2025. u 14:38 | opcije