Maska ili ti kolektivna svijest

Ovo sto cu sada ispricati desilo se jucer..
Nasao sam se sa grupom ljudi od 10-12 osoba, i s njima sam morao provesti duze vrijeme. Kako sam ja prethodne veceri poceo smrcati, kasljucati, i ispuhavati, znao sam da moram nesto uciniti, pogotovo jer sam znao da ce medju nama biti jedna mlada mama, sa svojom kcerkicom koja nema ni 2 mjeseca.
Ja sam na pocetku razgovarao sa mladom mamom, i rekao da imam problem sa zdravljem, te da svakako bude sto dalje od mene zajedno sa svojim djetetom.
Imao sam kod kuce platnenu masku za lice, i ponio sam ju sa sobom. U jednom trenutku dok smo svi imali ispit, jedna djevojka se nasmijala i rekla kako sam joj smijesan s tom maskom.
Nisam nista odgovorio. Znao sam da ako krenem, da cemo opet zavrsiti ne u raspravi, nego u svadji, a to tada nisam zelio.
Posebno zanimljivo je to sto je osoba koja mi je uputila svoj komentar (nije to bila ni kritika, ni vrijedjanje, niti nista lose, samo se radilo o verbaliziranim mislima jedne osobe, nista vise), medicinska sestra, i to mislim cak visa medicinska sestra.
Dokle god medju ljudima bude takav nacin razmisljanja, medju medicinskim radnicima, osobama koje trebaju biti uzor drugima...nije dobro.
Sjecam se da smo imali prilike vidjeti na televiziji unutar informativnih emisija tipa vijesti, dnevnik i sl., kako velikim gradovima Japana, Kine, Koreje secu ljudi sa maskama. Te reportaze obavezno su bile vezane za pticju, svinjsku, a vjerojatno ce biti i za sve sljedece gripe. Siroka je lepeza zivotinja, doci ce sve one na red...kad tad.
U tim zemljama, gdje je kultura na jednoj visoj razini, visoj nego u Zapadnoj civilizaciji, gdje ljudi idu na posao javnim prijevozom, koriste vlakove, metroe, autobuse i sl., gdje jedna osoba mora ici na posao iako je vidno bolesna, moze zaraziti puno ljudi. Tada u tim situacijama ljudi nose maske. To nisu ljudi pod psihozom straha od pticje gripe, to su ljudi koji imaju obicnu gripu, ili bilo koju zaraznu bolest.
 
Koliko ste se puta zapitali o vremenu i kuluri u kojoj zivite?
Da li ste ikad svjesno razmisljali o stvarima koje bi mogli promjeniti, a jednostavno niste?
Mislite li da je za velike promjene potreban i velik novac?
Da li u svom gradu dok secete ulicom ponekad zastanete, i pokupite neku vrecicu ili papiric i bacite je u kos za smece?
Jeste li ikad prolazeci kraj susjedovih vrata usput bacili i njegovo smece?
 
Nema smisla dalje nabrajati, ali ako se imalo zamislite pred ovim tekstom, onda je koristio.
 

27.09.2009. u 8:01   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

...referirat ću se samo na onu misao o gripi. Prema preporuci Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo - nije preporučljivo nositi zaštitne maske jer nije utvrđeno pomažu li one pri sprečavanju širenja virusa gripe - ali svakako je dobro biti na najmanje metar udaljenosti od oboljele osobe, kihati i kašljati u jednokratnu papirnatu maramicu koju je potrebno baciti u smeće, često, često, često prati ruke sa sapunom koji sadrži alkohol, redovito luftati prostorije...itd, itd... i paziti na imunitet

Autor: Jane_Austen   |   27.09.2009. u 8:13   |   opcije


u nekim djelowima kugle podrigiwanje nakon dobre i obiln hrane je znak komplimenta

buuuuć shark :-)

Autor: SubjektZaObjekt   |   27.09.2009. u 8:18   |   opcije


je..ali - prije dvije godine na doručku u jednom austrijskom hotelu nisam mogla stavit zalogaj u usta dok se dotični gospodin koji je podrigivao, šmrkao, nakašljavao se i obavljao sve prirodne potrebe za stolom nije ustao... toliko o različistima

Autor: Jane_Austen   |   27.09.2009. u 8:20   |   opcije


Sumnjam

Autor: Imam_Velikog   |   27.09.2009. u 8:45   |   opcije


ma daj molim te..,treba poštiwati stranu kulturu..,manje wiše tradicionalnu..,ponekad sa korjenima iz mezazoika :-o

Autor: SubjektZaObjekt   |   27.09.2009. u 8:46   |   opcije


nisam rekla da ne poštujem...čak nit da ne odobravam...samo NIJE UGODNO. i to je sve.

Autor: Jane_Austen   |   27.09.2009. u 9:04   |   opcije


slazem se da je podrigivanje i odnos prema toj ljudskoj potrebi odraz odredjene kulture, pitanje je samo da li je dobro drzati u sebi prirodne potrebe kao sto je podrignuti se, pustit tihomira ili zvonimira, najcesce zbog straha od okoline i toga sta ce netko reci ili pomisliti, ili mozda ipak treba napraviti ono sto u tom trenutku moramo?
da li je dobro trpiti nesto sto je jednostvno prirodno?
i zasto malu bebu dok ne podrigne drzimo na prsima, sa glavom na ramenu, i malo je lupkamo po ledjima, ne bi li sto prije podrignula?
dakle, za malu djecu to je prirodno, a kad odrastao covjek to napravi, onda je to odraz nekulture?
slazem se da odredjena jela, i pica jos potenciraju tu potrebu, ili cak ljudi bas zbog toga naglaseno podrignu (npr. nakon coca-cole), ali to je stvar pojedinca.
u japanu je recimo srmaota kao se ne podrignu osobe za sotlom nakon rucka, jer je to odraz nekulture i nepostivanja domacina, pogotovo kuharice.
mi nemamamo takav obicaj, ali zato imamo kulturu u kojoj se svi ustezu, trpe i cekaju povoljni trenutak...pogotovo ako su u liftu, autu, javnom prijevozu, ili bilo gdje u nekom drustvu.

Autor: shark   |   27.09.2009. u 9:09   |   opcije


kako ide onaj aforizam i čiji li je:...swi se mi pokorawamo zakonu(prawilima)da bi bili slobodni

Autor: SubjektZaObjekt   |   27.09.2009. u 9:13   |   opcije


Jane, iskreno sumnjam da se nosenje maske moze stetno odraziti na bilo sta, tako da mi ta izjava, tj. to sto si procitala kao preporuku naseg javnog zdravstva uopce ne drzi vodu.
ako se ne zna dal koristi, cemu nesto zabranjivati?
stetit sigurno nece...
jedino sto bi mozda to u nasoj uskogrudnoj kulturi moglo izazvati osjecaj panike, to je jedini razlog koji mi pada na pamet...jednog dana cemo nadam se dovoljno evoluirati pa da shvatimo da maska ne znaci epidemiju ako u jendom tramvaju ili autobusu dvije osobe nose masku.

u istom danu sam imao priliku dvaput staviti lice na masku, prvi put ujutro, a drugi put popodne kada sam posjetio sestru u klinici i vidio po prvi put svoga necaka. dosao sam sestri i rekao da bih volio vidjeti svoga necaka, ali sam malo prehladjen, pa da li mi moze dati masku?
sestra mi je naravno odgovorila da moze, i otisla po masku.
moj odnos u obje situacije je bio takav da sam izbjegavao bilo kakvo priblizavanje, dodirivanje ili neki slican kontakt.

Autor: shark   |   27.09.2009. u 9:20   |   opcije


hmm, da ne dodje do zabune, nisam pitao svoju sestru, vec med. sestru koja mi je donjela masku :))

Autor: shark   |   27.09.2009. u 9:28   |   opcije


Dodaj komentar