žena koja plače...



"U listopadu 1937. godine Picasso crta sliku "Žena koja plače". Patnja kao aktualna tema umjetničkog djela
sažeta je u prikazu jednog jedinog lika promatranog iz neposredne blizine. Na prvi pogled slikom dominiraju brojni,
čisto slikarski elementi: šarena pozadina, žena na slici ima moderan ljetni šešir, lice joj je prikazano istodobno en face i iz profila, metodom koja nam je već otprije poznata. Ali, kako god na nju gledali, središte slike zauzima rupčić koji je metafora patnje.
Žena ga u svojem očaju steže zubima i kao da ga grize, dok na njega pada kiša nezaustavljivih suza iz njezinih očiju.
Čini se kao da će se i ženini nokti pretvoriti u suze u trenutku kad se smoče. Rupčić joj kao veo skriva usta istodobno otkrivajući jezu njezine boli.
Odnos ženina lica i rupčića sažima cijelu tragediju njezine patnje. Ovaj put kao da je Picasso otišao predaleko sa svojim ambicijama.
Najvažniji element njegovih kubističkih djela, primjerice, bio je kontrast između svagdašnje teme i razorene forme kojom se priopćuje.
Sad je razaranje udvostručeno. Razorena forma, karakteristika Picassova djela, sad nosi i ideju razaranja, fragmentacije i zbrke.

27.05.2011. u 22:10   |   Editirano: 27.05.2011. u 22:19   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

Početkom 1937. Picasso se politički aktivirao. Nakon Luftwaffeova bombardiranja španjolskog mjesta Guernica u travnju, Picasso je odabran da oslika zid Španjolskog paviljona. Nastaje možda njegova najveća slika, remek-djelo “Guernica”. Upravo je Marie-Thérèse ona čiju je alegoriju naslikao nekoliko puta. Za pacifista Picassa ona je simbol mira i nevinosti, suprotstavljena silama zla. I Dora Maar je igrala ulogu u nastanku “Guernice”: pratila je foto aparatom sve faze nastanka slike.

Picasso je sigurno dao sve od sebe da drži Marie-Thérèse podalje od slike, nije želio da se ljubavnice sretnu, ali – jesu. Obje su kasnije zanijekale da su se potukle ispred jednog od najslavnijig slikarskih platna svih vremena. Françoise Gilot, ljubavnica koja je zamijenila Doru Maar, u svojim je memoarima “Život s Picassom” napisala da je sam Picasso raspirio bitku. On je, navodno, slikao, dok su se njih dvije svađale. Na pitanje Marie-Thérèse, “Koja od nas dvije mora otići?”, odgovorio je: “Za to ćete se morati same izboriti...” Njihova borba je, navodno, oslikana u “Pticama u kavezu”, a Marie i Dora portretirane su kao golubice u premalenom kavezu.

Autor: Sirenin-zov   |   27.05.2011. u 22:19   |   opcije


Danasnji slikarcici misle da je lako slikati apstraktne slike, pa pocnu nesto sarati i to zovu umjetnoscu...Picasso je dobro naucio realisticki slikati, da bi prosao sve faze, da bi dosao i do kubizma...

Autor: juicy-mama   |   27.05.2011. u 22:24   |   opcije


misli svatko da je ženi lako...da je lako bio bi žena svatko

Autor: dr_Sunshine   |   27.05.2011. u 22:27   |   opcije


bolji je naziv "iskričarka koja plače"

Autor: dr_Sunshine   |   27.05.2011. u 22:37   |   opcije


Alergija na cvijet s oboda šešira. Usput, šešir uopće nije moderan, bar ne za ono vrijeme.

Autor: dudhaimurvimorus   |   27.05.2011. u 22:56   |   opcije


da,,uplakana iskričarka, koju je bezdušno sjebal lik, ups nick iskričarski:-(

Autor: Sirenin-zov   |   27.05.2011. u 23:19   |   opcije


Dodaj komentar