Tijelovo,što je to?Pretvorba (transupstancijacija)-Moj stav
ILI
usput:ni link Kada djeca plaču:(((
Link5.06. 2011.:(((( (
Katolička dogma"Uzdize Euharistiju iznad svih sakramenata i cini je "tako reci vrhuncem duhovnog zivota i ciljem kojemu teze svi sakramenti".
"U presvetom sakramentu Euharistije "sadrzani su istinski, stvarno i bitno (supstancijalno) Tijelo i Krv nasega Gospodina Isusa Krista, s dusom i bozanstvom, i, prema tome, citav Krist". "Ta se prisutnost zove stvarnom ne u znacenju iskljucivosti, kao da druge ne bi bile stvarne, vec po izvanrednosti, jer je bitna (supstancijalna) te po njoj biva prisutan citav Krist, Bog i covjek".
-katekizam katoličke crkve danas 1374 http://www.hbk.hr/katekizam/ii/ii2ee3.html#RTFToC1
Prvi autor koji je upotrijebio sam pojam transubstantiatio bio je Ronaldo Bandinelli, budući Akelsandar III., papa, pojam je kasnije bio preuzet od Tome Akvinskoga i od Skolastike koji su precizirali značenje. U pontifikalnim dokumentima pojam se prvi put pojavljuje u IV.lateranskom saboru 1215.
Tijelovo kao posebni blagdan nastaje u 13. stoljeću, a na cijelo se zapadno kršćanstvo proširuje tek u 14. stoljeću. Duguje se vizijie sv. Julijane iz samostana kod Liegea u današnjoj Belgiji. Ona je imala viđenje punog mjeseca na kojemu je opazila jednu mrlju. Puni mjesec je protumačila kao Crkvu, a mrlju kao nedostatak jednog blagdana kojim bi se trebao častiti Presveti oltarski sakrament...
Papa Urban IV. godine 1264. objavljuje bulu kojom blagdan euharistije želi proširiti na cijelu Crkvu. No, brza smrt spriječila ga je da to doista i učini. Tek u 14. stoljeću, 1317. godine, nakon objavljivanja bule pape Urbana IV - naslov joj je "Transiturus de hoc mundo - Odlazeći s ovoga svijeta" - papa Ivan XXII. širi blagdan na cijelu Zapadnu Crkvu.
više:http://www.kriz-zivota.com/pod_povecalom/1325/sto_je_tijelovo/
Prema katoličkoj teologiji za vrijeme mise žrtvu prinosi sam Isus Krist, koji se služi osobom svećenika i zato svećenik namjesto Isusa izgovara riječi: "Ovo je moje tijelo" i "Ovo je moja krv".Prema katoličkom nauku su tijelo i krv Kristova u euharistiji «istinski, bitno i stvarni prisutni».tako krist mora slušati svećenika i doći kad mu ovaj zapovijedi
Tako da 1215. g. Četvrti Lateranski koncil proglašava dogmu o transupstancijaciji. Od tog vremena su se u katoličkoj tradiciji razvili razni oblici štovanja presvetog sakramenta: klanjanja hostiji, izlaganja u monstrancama konsekriranih hostija i vina, tijelovske procesije itd. Izvještaji o čudima vezanim uz presveti sakrament kao npr.: hostije koje krvare, pretvaranje hostije u tzv. Čovjeka boli, i sl. potkrepljuju i potvrđuju ispravnost dogme.
Pravoslavne Crkve
Također Pravoslavne Crkve su mišljenja da su kruh i vino uistinu tijelo i krv Kristova. Za razliku od rimokatoličkog nauka o euharistiji pravoslavna teologija ne poznaje konkretnu formulu po kojoj svećenik izvršava pretvorbu.Primanje euharistije od ne-pravoslavaca je nemoguće Kada vjernik želi primiti euharistiju obično se mora prijaviti dan ranije svećeniku. Ovo vrijedi prije svega za strance koje svećenik ne poznaje osobno
Luterani
Martin Luther je kritizirao pojedina mjesta rimokatoličkog poimanja sakramenta euharistije. Pri tome se pozivao na evanđelje i na svoje interpretacije evanđelja. Njegovo kritika je najviše pogađala rimokatoličko poimanje mise kao žrtve i nauk o transsupstancijaciji.
Anglikanska Crkva
Anglikancima je teško razumljivi nauk o transsupstancijaciji
Metodistička Crkva
Metodistička Crkva koja je izrasla iz anglikanske tradicije polazi od stvarne osobne i žive prisutnosti Isusa Krista u euharistiji ali to ne želi potpuno objasniti.
Reformirane Crkve
Crkve koje su slijedile nauk Zwinglia i Calvina, zastupale su stav da su kruh i vino samo znak za Isusa.
Baptisti
Reformističko shvaćanje euharistije slično je kod mnogih slobodnih Crkava pogotovo kod baptista. Oni naglašavaju prije svega karakter zajedništva u euharistiji i to mnogo jače nego reformirane Crkve. Ulrich Zwingli. Po njemu, Euharistija je samo večera sjećanja na spomen Isusove žrtve Prema tome je nauk o transsupstancijaciji za njega puka bedastoća.
Adventisti sedmog dana
: Euharistijom naviještamo smrt Gospodnju dok on ponovno ne dođe.
Bogu. Isus je naredio također i službu pranja nogu. Pranje nogu upućuje na nužnost ponovnog čišćenja i ono je izraz spremnosti služiti jedni drugima u poniznost, kao što je to Krist učinio. Pranje nogu treba povezivati naša srca u ljubavi.
Vojska Spasa
Vojska spasa odbacuje sve sakramente kao nenužne i izvanjske stvari. Oni dakle ne slave euharistiju.
više
http://hr.wikipedia.org/wiki/Euharistija
KAKO JE OVO SRAMOTNO I TUŽNO ZA SVE
:(((((((( Zbog odbacivanja nauka o transupstancijaciji među ostalima pogubljen je John Frith, Hugh Latimer i Thomas Cranmer dok su protestanti pogubljivali katolike koji su ispovijedali vjeru u transupstancijaciju, npr. Fidel Sigmaringenski (1622.), Marko Križevčanin, Melkior Gradec, Stjepan Pongraz (7. rujna 1619.) i Ivan Sarkander (18. veljače 1620.).
...
Moj stav,najkraće:
Isus je bio jednostavna ljubav koja živi...Ne vjerujem u transupstanciju,prijetvorbu niti u bilo što ako se potkrepljuje samo čudima...Najveće čudo je unutarnja promjena čovjeka...čiji prkos i zlobu može slomiti samo čista dobrota i ljubav a ne hostija sama po sebi.
Ta ljubav je tu...kraj nas...raste ili umire ovisno o duhovnoj hrani kojom hranimo dušu i misli...,kao zdrava krv u tijelu,ukoliko se hranimo zdravo...Tijelovo kao sjećanje..da,kao čarobni štapić naših problema..Ne,jer je obraćenje proces...a ne jedan zalogaj.
točka
...u svim lijepim stvarima-Aiza Seguerra
Link
23.06.2011. u 13:22 | Editirano: 23.06.2011. u 14:08 | Prijavi nepoćudni blog | Dodaj komentar
nista o tjelovu..samo tebi osmjeh :))
Autor: mihovil | 23.06.2011. u 13:39 | opcije
Hvala miho i tebi!mada je u meni tuga...
Autor: Korizma | 23.06.2011. u 13:41 | opcije
:-( prestrašno
Autor: leptirica_57 | 23.06.2011. u 13:54 | opcije
:(((((((
Autor: Korizma | 23.06.2011. u 13:55 | opcije
adio
Autor: Korizma | 23.06.2011. u 14:08 | opcije
Sve je bolje od sudbine namijenjene ljudima. Svaka neizvjesnost bolja je od ma kakve izvjesnosti.Svaka izvjesnost dio je sudbine namijenjene ljudima.Neizvjesnost je jedina prilika da uteknemo od izvjesnosti namijenjene ljudima.Sve u svezi s nama, što smatramo prirodnim, nije prirodno, već je dio izvjesnosti namijenjene nama.Neizvjesnost je slatka muka pred užasom izvjesnosti.Krenimo u neizvjesnost, jer izvjesno je jedino ništavilo.
Autor: osung | 23.06.2011. u 14:13 | opcije
Tijelovo (Corpus Christi ili Corpus Domini) blagdan je kojim Katolička crkva slavi Tijelo Isusovo u četvrtak poslije svetkovine Svetog Trojstva, pa se nadnevak seli po kalendaru jer, zajedno s Uskrsom, slijedi logiku nekadašnjega semitskoga lunarnog kalendara.
Tijelo svoje je, po vjerovanju svih kršćana, Isus na posljednjoj večeri pretvorio u beskvasni pashalni kruh kojim je pričestio apostole, pozvavši da to čine njemu na spomen, pa je Tijelo Isusovo nazočno u euharistiji pod prilikom posvećene hostije, pošto svećenik (ili više njih) obave obred pretvorbe ili transupstancijacije kruha u tijelo (i vina u krv Kristovu). Pod tom istom prilikom kršćani se hrane tim tijelom Kristovim i na taj način mistično sjedinjuju sa svojim Bogom. Krist je, smatraju kršćani, svojom mukom otkupio za ljude tijelo koje je dotad bilo vezano s istočnim grijehom, te je tijelo vjernika učinio hramom Duha svetoga / veli Pavao u 1. Kor. 6,19. Po njemu svi koji blaguju Krista u hostiji postaju udovi jednog tijela, Kristovoga (1 Kor 10,16 sl), svi oni čine Crkvu, te je Crkva vidljivo tijelo Kristovo. U Ličgeu je 1246. biskup Robert de Torote odredio svetkovanje Kristova tijela u euharistiji u svoj dijecezi, a već 1264. ju je, nedugo prije svoje smrti, papa Urban IV. (Jacques Pantaléon, nekadašnji arciđakon u Ličgeu), uveo za svu crkvu pod papinskom jurisdikcijom. “Tijelovo” je u Istri “Tijelova” ili “Tilova”, nekada se rabio i naziv “Brašančevo” (Šenoa u Zlatarovu zlatu) kojemu je korijen “brašance” (“brašno” u deminutivu), te je štokavski uvoz u hrvatski. U Dubrovniku se zove i Korosante, po talijanskome.......
Autor: tooldforshit | 23.06.2011. u 14:30 | opcije
Prestrašno bio je komentar na link. Nema čarobnog štapića. Sami smo odgovorni za svoje postupke i sa svakim krivim korakom moramo naučiti živjeti.
Autor: leptirica_57 | 23.06.2011. u 14:37 | opcije
Prijatelju tooldforshit!
Ne želim ulaziti u dublju raspravu,samo pogresno si(ili odnekud)sebi uzeo za pravo,zastupati sve kršćane po gore pomenutom pitanju...Upravo suprotno je tvojoj tvrdnji da:
"po vjerovanju svih kršćana, Isus na posljednjoj večeri pretvorio u beskvasni pashalni kruh..."svoje tijelo.
Za mnoge je to bila samo simbolika I NIŠTA VIŠE,kako tijelo ne može bez hrane...tako niti duša,ili dah života,bez Boga,ILI DUHOVNE HRANE...riječi...(..."riječi koje vam ja rekoh duh su i život"Isus itd)
Pišeš:"Po njemu svi koji blaguju Krista u hostiji postaju udovi jednog tijela, Kristovoga (1 Kor 10,16"
Ali Ne piše kako si naveo nego piše ovo:
Čaša blagoslovna koju blagoslivljamo nije li zajedništvo krvi Kristove? Kruh koji lomimo nije li zajedništvo tijela Kristova?"1 Kor 10,16. Zašto si dodao "...u hostiji"?
Naglasak je na "zajedništvu" jednakosti...sva naša tijela žive od kruha...i NIGDJE se ne spominje hostija kako si naveo...
Kad već citiraš 1. Korinćanima 6,19 Točno piše ovo: "Ili ne znate, da je tijelo vaše hram Duha Svetoga, koji je u vama, kojega imate od Boga, i niste svoji?"Hram Duha Svetoga.NE HOSTIJE...to nigdje ne piše,a ako se i spominje čaša..i kruh
sve je samo simbolična usporedba.
Uostalom,da je doslovno hostija Krist u tijelu,čovjek nebi poslije uzimanja griješio,da sad ne navodim mnoge Bibl.citate koji govore o tome...
.U stvari tko želi lako će pronaći i u doktrini gore navedenim crkvama zašto ne prihvaćaju ovu Katoličku dogmu,zato me čudi što pišeš nešto i njihovo ime,što nije točno!
Samo reagiram da ne pišeš u ime svih....jer ako svi vjeruju u siboličnu sliku navedenoga,ne vjeruju u doslovnu prijetvorbu...što bi se na osnovu tvoga komentata moglo zaključiti...
Hvala i ugodan dan!
Autor: Korizma | 23.06.2011. u 15:49 | opcije
Biblija:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bible=Bible&m=1+Kor+6&id40=1&pos=0&set=3
&l=en
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bible=Bible&m=1+Kor+10%2C14-22&id40=1&po
s=0&set=3&l=en
Autor: Korizma | 23.06.2011. u 16:10 | opcije
Jedan od osnovnih znakova krize duhovnog života je nevjera u istinsku nazočnost uskrslog Isusa Krista u Euharistiji. Isus želi oživjeti našu vjeru u svoju euharistijsku nazočnost. Ponavljam: Isus želi oživjeti našu vjeru u svoju euharistijsku nazočnost. I radi toga nam povremeno daje nedvojbene znakove - t. zv. euharistijska čuda. Značajka svih euharistijskih čuda: jednoznačno potvrđuju da je u Euharistiji nazočan On osobno, uskrsli Isus - meso je pravo meso, krv je prava krv.
(Ni znanstvena istraživanja ne mogu pobiti istinitost ovih fenomena!)
Autor: Gaizka | 23.06.2011. u 17:12 | opcije
Dragi Gaizka.Slobodno je biti uvjeren u svoja uvjerenja :))Pozdrav najljepši!
Autor: Korizma | 24.06.2011. u 11:51 | opcije