2 dio:Za tebe G.C._pravi ▒ ღ ☼ " Bog vječni Sin bio je utjelovljen u Isusu Kristu...

Isus Krist jest uistinu Bog. Koji je dokaz da je Isus Krist Bog? Kako je On shvatio samoga sebe? Jesu li ljudi priznali Njegovu božansku prirodu?
1. Božanska svojstva. Krist posjeduje božanska svojstva. On je svemoćan. On je rekao da Mu
je Otac dao "svu vlast... nebesku i zemaljsku". (Mt 28,18; Ivan 17,2)
On je sveznajuć. U Njemu se, apostol Pavao ističe, "nalazi sakriveno sve blago mudrosti i
znanja". (Kol 2,3)
Isus je potvrdio svoju sveprisutnost svečanim obećanjem: "Ja sam s vama u sve vrijeme do
svršetka svijeta" (Mt 28,20), i "gdje su dvojica ili trojica sabrana radi mene, tu sam ja meñu
njima". (Mt 18,20)
Premda Njegova božanska priroda ima prirodnu sposobnost sveprisutnosti, utjelovljeni je
Krist u ovom pogledu dragovoljno ograničio sebe. Izabrao je da bude sveprisutan preko
djelovanja Svetoga Duha (Iv 14,16-18).
Apostol Pavao u Poslanici Hebrejima svjedoči o Njegovoj nepromjenljivosti, iznoseći
sljedeću tvrdnju: "Isus Krist isti je jučer i danas i zauvijek će biti isti." (Heb 13,8)
Njegovo samopostojanje, uočljivo u Njegovoj tvrdnji, kazuje da Krist ima život u sebi (Iv
5,26), a apostol Ivan svjedoči: "U njoj (Riječi) bijaše život, i Život bijaše svjetlo ljudima." (Iv
1,4) Kristova izjava "Ja sam uskrsnuće i život" (Iv 11,25) potvrñuje da je u Njemu "iskonski,
nepozajmljeni, neoštećeni život".
Svetost je dio Njegove prirode. Anñeo je prilikom naviješćenja rekao Mariji: "Duh Sveti sići
će na te... sila Previšnjega osjenit će te; zato će se dijete koje ćeš roditi zvati svetim, Sinom
Božjim." (Lk 1,35) Kad su ugledali Isusa, demoni su povikali: "... Znam tko si: Svetac
Božji." (Mk 1,24)
On je ljubav. "Po tomu smo spoznali ljubav", piše apostol Ivan, "što je on za nas dao svoj
život." (1 Iv 3,16)
On je vječan. Prorok Izaija Ga naziva "Otac vječni". (Iz 9,6) Mihej se poziva na Njega kao na
Onoga čiji je "iskon oddavnina, od vječnih vremena". (Mih 5,2). Apostol Pavao datira
Njegovo postojanje "prije svega" (Kol 1,17), a Ivan je istog mišljenja: "On (Riječ) u početku
bijaše kod Boga. Sve je po njoj postalo i ništa što je postalo nije bez nje postalo." (Iv 1,2.3)
2. Njegova božanska moć i prednosti. Božja se djela pripisuju Isusu. On se poistovjećuje i sa
Stvoriteljem (Iv 1,3; Kol 1,16) i s Održavateljem - "sve je u njemu" (Kol 1,17; Heb 1,3). On
je kadar svojim glasom podizati mrtve (Iv 5,28.29) i sudit će svijetu na kraju vremena (Mt
25,31.32). On prašta grijehe (Mt 9,6; Mk 2,5-7).
3. Njegova božanska imena. Njegova imena otkrivaju Njegovu božansku prirodu. Emanuel
znači: "S nama Bog" (Mt 1,23). I vjernici i demoni oslovljavali su Ga kao Božjeg Sina (Mk
1,1; Mt 8,29; usporedi: Mk 5,7). Sveto starozavjetno ime Boga - Jehova ili Jahve - odnosi se
na Krista. Matej upotrebljuje Izaijine riječi "Pripravite Jahvi put kroz pustinju" (40,3) da bi
opisao djelo pripreme za Kristovu službu (Mt 3,3). Apostol Ivan poistovjećuje Isusa s
Gospodom nad vojskama koji sjedi na svom prijestolju (Iz 6,1.3; Iv 12,41).
4. Njegovo božanstvo potvrñeno. Ivan je opisao Isusa kao božansku Riječ koja je "tijelom
postala" (Iv 1,1.14). Toma je potvrdio uskrslog Krista kao "Gospodin moj i Bog moj" (Iv

30.07.2012. u 16:13   |   Prijavi nepoćudni blog

▒ ღ ☼

Autor: Korizma   |   30.07.2012. u 16:13   |   opcije