©© - Otac-sin

Gledajući oko sebe, i unatrag, teško mi je sjetiti se nekog tko nema problema s ocem. I muško, i žensko. A pogotovo muško. I pogotovo oni kojima je otac još živ. Oni kojima je otac mrtav već desetak godina, ti već počinju gledati oca drugim očima.

Izgleda da iz nekog razloga veza otac-sin ne šljaka. Svaki otac je sretan kad dobije sina, ali ga onda satre već kao malu bebu. Većina očeva ne razumije da su to samo mala djeca, i da nisu odrasli ljudi koji trebaju preživljavati u najsurovijim uvjetima i dokazivati svoju muškost. Da im kao bebama treba puno ljubavi, zagrljaj. Valjda misle da onda neće biti muško. A ispadne - ajme...

I, naravno, sin takvog oca ne zna drukčije nego nastavlja priču sa svojim sinom. Svi žele imati sinove junake. Emocije zabranjene.

Nije niti kod mene doma bolje. Otac mojeg sina izvodi gluposti. Jer je njemu njegov otac isto izvodio gluposti. A taj je pak imao oca vojničinu koji je rano poginuo... I tak u prošlost..

I ulovim se jednog dana kako svojem sinu objašnjavam: "gle, tvoj tata je već u godinama, teško da će se mijenjati. Prihvati ga takvim kakav je. Takav je zato jer nije imao priliku biti drukčiji. A ti si mlad, pametan, uočavaš stvari, pa probaj svojim ponašanjem ne izazivati ga i probaj ga smekšati". Sin me gleda. Možda tražim previše. A postoji li drugo rješenje? Starog konja se ne može dresirati. Možda će na ovaj način moj sin dati šansu svojim sinovima. Bolje ih razumjeti. Prekinuti taj lanac.

Jučer se ulovim kako svojoj prijateljici, koja je ogorčena na postupke svojeg oca, govorim istu stvar. "Pusti, on je u godinama kad samo još više otvrdnjuje, ne očekuj puno. ALi ti si mlada, fleksibilna, znaš, vidiš, i na tebi je odgovornost."

27.04.2013. u 9:22   |   Editirano: 27.04.2013. u 9:27   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

Imaš point, Coco...
Moje iskustvo s tim je slično ovome što opisuješ... moj stari i ja smo imali "father-son issue" sve dok se jednog dana nismo posvadili na pasja kola, otišli bez pozdrava svak na svoju stranu.
Nedugo nakon toga počeli smo polako opet komunicirati i malo po malo sve se stabiliziralo.Sad smo kao dva frenda.

Mislim da je taj dan on shvatio da ja više nisam njegov teenager kojeg treba kontrolirati, usmjeravati... kojem treba docirati i od onda sve šljaka.

A ja imam curicu... princezu ;-))).
Pa ne mogu dati kvalificirano mišljenje o odgoju muškog djeteta. No, mislim da mi je ovako puno lakše, jer ipak nekako mislim da bih trebao biti malo više "tough" prema sinu. A to bi mi teško išlo....
:-)

Autor: tuffgong   |   27.04.2013. u 9:32   |   opcije


Hej, Tuf :) Da, očevi misle da prema sinovima treba biti 'tough'....

Imao si sreću pa je tvoj otac shvatio.. I obično se odnosi uravnoteže kad sin jednog dana pokaže zube. Moj tata je imao oca nasilnika. I došlo je do toga da ga je jednog dana pretukao, kako bi zaštitio svoju mamu. I otad je u kući bio mir.

Znači li to da očevi samo čekaju da im se sin suprotstavi kako bi time dokazao da sad on vođa čopora? I dostojni nasljednik svojeg oca? Baš i nismo daleko odmaknuli u razvoju...

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 9:38   |   opcije


To da nismo daleko odmakli u razvoju, je notorna činjenica. Mi smo još uvijek jedno poprilično primitivno društvo.

Valjda zbog ostataka tog patrijarhalnog obiteljskog ustroja i nedemokratskog društvenog nasljeđa, često dolazi do te želje za zauzimanjem vodećeg položaja. Jer vođa je Bog. Bilo u obitelji, tvrtki ili državi. I to je prisutnije među muškarcima.

Zato ja volim žene :-)) Osim zato što su žene, volim ih i zato jer je s njima lakše raditi, u pravilu su odgovornije, manje sklone korupciji, nema tih macho-gluposti... Kad god sam mogao, birao sam ženske osobe za suradnice.

Autor: tuffgong   |   27.04.2013. u 9:48   |   opcije


ja zbilja nemam father issue, ali imam mothers'...i još to nisam riješila, uza silne godine truda)))) ali moj stari je jedinstven, malo je takvih..on je bio otac svima, jer nije imao oca valjda..odgojio je nas, moje rodjake i rodice, brinuo se o svakome o obitelji i još brine..a mama..e to je teži dio..

Autor: Vinslet_   |   27.04.2013. u 9:52   |   opcije


Tuf, meni se čini da kad bi žene vodile države, sve bi bilo bolje, organiziranije, manje ega, i te 'macho' spike o kojoj govoriš. Žene su generalno bolji organizatori.

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 9:55   |   opcije


Da, Vins, kako sinovi imaju veće probleme s očevima, tako kćeri često imaju veće probleme s majkama.

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 9:56   |   opcije


Ja se više ne sjećam. Meni su oboje bili ok.

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 9:58   |   opcije


Ili je vrijeme učinilo svoje.

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 9:58   |   opcije


je, zastrašujuće je prihvatiti negativne reakcije vlastite majke prema sebi, naročito one koja mama teoretski ne bi baš smjela imati..i ako si drugačiji tip žene nego tvoja mama..

Autor: Vinslet_   |   27.04.2013. u 9:58   |   opcije


Coco, imaš li braće i sestara?

Autor: Vinslet_   |   27.04.2013. u 9:59   |   opcije


Nemam

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:00   |   opcije


Da, Vins, nije lako. No, pitanje je kako se mama tvoje mame prema njoj ponašala. Jer tvoja mama to nosi od prije. I vjerojatno ne zna za bolje, ne zna kako biti 'dobra mama'..

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:01   |   opcije


I mame su samo ljudi..

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:02   |   opcije


mama moje mame..ajme..je živjela mukotrpno, na selu, preživjela gubitak nekoliko djece, muža (koji je preživio konc logor i kasnije rad u rudniku)..i umrla realtivno mlada..po njoj sam dobila ime.

Autor: Vinslet_   |   27.04.2013. u 10:03   |   opcije


Coco... generally agree :-))

Uz opasku da iz mog iskustva žene najviše daju u poslovima gdje treba odgovornost, zrava logika i pedantnost. I kad su u dobro postavljenom sustavu.

Ne valja kad žene zapovijedaju drugim ženama i kad pritom imaju suvišak moći. Tu se onda isto pojavljuje "issue" među njima, koji počne štetiti poslu.

Autor: tuffgong   |   27.04.2013. u 10:05   |   opcije


Vinsić... pozdrav ;-)

Autor: tuffgong   |   27.04.2013. u 10:05   |   opcije


Znači, Tuff, ti bi da je muško upravni direktor, a žena izvršni... Slažem se s tobom. Neke žene kad se domognu moći su nemoguće.. Iako mislim da nije moć za svakoga. Nemogući su oni koji nisu dorasli zadatku. Tj. da su nemoguće onda kad dođu do granice svoje nesposobnosti.

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:08   |   opcije


Vins, znači tvoja je mama praktički odrasla bez svoje mame. I ima emocionalnu rupu koju ne može ispuniti. Takvim je ljudima jako teško, i teško je drugima oko njih.

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:11   |   opcije


Takvi ostanu obično djeca, i od svoje djece očekuju zapravo da im budu roditelji, i da im zamijene mame.

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:11   |   opcije


moja mama jedva je razgovarala sa mnom kad sam bila dijete..srećom pa sam rano bila samostalna..i bilo je dosta ljubomore, zapravo ...

bog Tuff:)

Autor: Vinslet_   |   27.04.2013. u 10:12   |   opcije


Visn, mama je bila ljubomorna na tebe?

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:13   |   opcije


je Coco, ima nešto u tome, i jesam prerano bila roditelj

Autor: Vinslet_   |   27.04.2013. u 10:13   |   opcije


a po svemu sudeći da...iako su se naši odnosi jako poboljšali u zadnjih 10 godina ali ima toga..

Autor: Vinslet_   |   27.04.2013. u 10:14   |   opcije


Otprilike tako.

Moje iskustvo je da žena u poslu najviše voli kad točno zna što se od nje očekuje, za što je odgovorna i kad joj se da racionalan vremenski okvir da obavi svoj posao.

Ako je nadređeni imalo inteligentan, ući će malo u njenu glavu i vidjeti što joj treba. Npr. ako se ženi s malom djecom omogući organizacija vremena takva da može bez previše stresa organizirati svoje obiteljske obveze , ona će biti jako zadovoljna i davat će puno više.

Nego recimo, da kao sivonja jašeš na radnom vremenu do 17 sati, a vrtić radi do 16. I onda dobiješ nezadovoljnu osobu pod stresom, koja ne stiže ni na poslu, ni doma ništa obaviti do kraja.

Autor: tuffgong   |   27.04.2013. u 10:17   |   opcije


Vins, i tvoja je mama očito rano morala preuzeti roditeljsku ulogu. Takva djeca koja moraju biti rano roditelji svojoj braći ili svojim roditeljima, imaju problema sa svojom djecom, i općenito s djecom, jer je taj odnos poremećen. Često se niti ne odlučuju za roditeljstvo

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:22   |   opcije


Tuf, slažem se, no svatko voli to što si opisao da žene vole - jasne upute, jasne odgovornosti i rokove. Svatko tko voli raditi. A bome i među muškima i ženama ima onih koji love krivine i uzalud sve...

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:24   |   opcije


Vins, priđi svojoj mami, zagrli ju, i reci joj - ti si moja mama, ja sam tvoja mala kćerkica...

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:32   |   opcije


Tako ćeš poravnati dio priče..

Autor: Cococh-Anel   |   27.04.2013. u 10:32   |   opcije


ajoj Coco, ja to stalno njoj radim..i štipam je, i dižem u zrak i svašta (mama mi je znatno manja i niža od mene)..a zvuči i izgleda ko curica..

Autor: Vinslet_   |   27.04.2013. u 11:05   |   opcije


odgoja se gotovo niti ne sjećam. veoma rano sam se osamostalila i napustila dom u kojem sam odrastala. shvatila sam da je ono što sam im nekada zamjerala potpuno ljudski. da nisu nepogrešivi, baš kao što niti ja nisam nepogrešiva. baš kao što nitko od nas nije nepogrešiv.

Autor: ivanschchica   |   27.04.2013. u 11:16   |   opcije


ako ću ikada imati dijete ili djecu, nadam se da ću im dati najbolje od onoga što sam primila.

Autor: ivanschchica   |   27.04.2013. u 11:18   |   opcije


" Meni se čini da kad bi žene vodile države, sve bi bilo bolje, organiziranije, manje ega, i te 'macho' spike o kojoj govoriš. Žene su generalno bolji organizatori." ( Coca )

"Tamo, u srcu, gdje je muškarac tek ljutit, žena je tu već zla!"

Činjenice iz prošlosti govore o okrutnosti vladarica. ( Viktorija, Marija Terezija, Tačerka ) a i Nostradamus je prorekao da treći svjetski sukob počinje kad se spoje na vlasti velikih država TRI ŽENE. Ne bih se štel mešati u to.

Autor: MedoDebeli   |   27.04.2013. u 11:28   |   opcije


Dodaj komentar