©© - Odijelo (ne) čini čovjeka
Prije nekog vremena Pašemka je imala dobar tekst o tomu - tko smo zapravo mi? Određuje li nas ime, struka, adresa, položaj, titula, ili smo mi nešto što nema veze s tim?
Pak sam pošla od pretpostavke da smo mi to nešto što se ne može opisati jednom rječju. A opet, ako smo to 'nešto', a svi smo to 'nešto', onda bi recimo izbor partnera bio vrlo jednostavan. Svatko bi došao u obzir. Jer bismo svi u konačnici bili slični, ili barem tu negdje..
A nije ni približno tako. Pitala sam se - zašto ja ne bih bila s recimo zidarom? Onim s jedne od kava.. Određuje li nas ipak struka, ili titula? Način života? A opet, kažu, diploma je samo papir. Kao što je i sklopljeni brak - samo papir. A je li to samo papir?
Nije. Ja bih to nazvala simbolom. Čega? Iskustva. Ako sam stekla diplomu, to ne znači da sam samo dobila papir. Ajd, neki su fakat taj papir 'samo dobili', tj. kupili. No, ne mislim na takve. Taj 'papir' je odraz iskustava kroz koja sam prošla dok sam stjecala pravo imati taj papir. A ta iskustva nisu mala. Ako fakultet traje 4-5 godina, to nije mali period. Uostalom, kao što je sa svakim iskustvom, tako je i s tim. Onaj tko ga ima razumije o čemu pričam. A onaj tko ga nema - omalovažava ga. Jer nema pojma.
E, sad, određuje li mene diploma? Ne, kao papir, ali da, kao simbol. Ne određuje mene sam taj papir, nego me određuje iskustvo kroz koje sam prošla stjecajući taj papir. To vrijedi i za daljnje stupnjeve.
Brak? Sa ili bez papira.. Papir je jedan stupanj obveze više. Sam papir ništa ne garantira, nažalost, ali pokazuje volju da ozbiljno pristupamo gradnji nekog odnosa. I taj papir je simbol jednog načina razmišljanja, jednog iskustva.
Određuje li nas to što imamo djecu? Uh... po meni, ako nas nešto određuje onda je to imanje ili nemanje djece. Imati djecu je iskustvo koje se ne može steći ni na koji drugi način. I to se iskustvo često omalovažava, od strane onih koji ga nemaju. Kao i svako tuđe iskustvo, već rekoh.
Ne znam kako vi, ali ja biram partnera po - iskustvima. Moramo biti tu negdje.. Zato ne mogu biti sa zidarom. Jer je njegovo iskustvo nekompatibilno s mojim.
Odijelo. Određuje li nas? Ne, odijelo kao krpa. Ali nas određuje iskustvo koje prolazimo pri odabiru tog 'odijela'. I iskustvo zašto smo izabrali baš to odijelo. I iskustvo koje nam omogućuje da si priuštimo recimo skupo odijelo.
I još samo - položaj u društvu. Recimo politički. S jedne strane postoje familije u kojima se generacijama njeguje - vlast. Kraljevske obitelji, plemićke.. U takvim obiteljima postoji kultura vlasti, i kultura novca. Kultura školovanja za sve to. A onda kod nas na vlast dođu polupismeni, koji nemaju pojma o vlasti, gospodarenju - i sve nas to košta. Jer nemaju to nužno iskutvo.
Zaključujem: postoje simboli, i postoji iskustvo koje ti simboli predstavljaju. Ne određuju nas simboli (jer mogu biti i lažni), ali nas određuje iskustvo koje stoji iza tih simbola. Jer - svako iskutvo nas promijeni, obogati, nakon tog iskustva nismo više isti. Nema povratka. Svako iskutvo se ugrađuje u nas, i to smo onda mi. Može nam se oduzeti ime, titula, položaj, brak se može raspasti, ali iskustvo nam se ne može oduzeti.
23.06.2013. u 8:06 | Editirano: 23.06.2013. u 8:18 | Prijavi nepoćudni blog | Dodaj komentar
..ovo da ne možeš biti sa zidarom..zbog njegova manjka iskustva,..mi baš nešto ne leži,...čini mi se da se radi o utjecaju okoline,..odnosno vlastite nemoći pred istom,...."što će ljudi reći,.ja sa zidarom..",...a možda si baš na toj kavi,..izgubila čovjeka svog života,...:)
Autor: ruznopace_shmrcsmrc | 23.06.2013. u 8:21 | opcije
Dobar tekst, Coco ;-)
Ja mislim da ima ona jedna poslovica, nešto tipa "krpa traži zakrpu".
U pravilu, kombinacije između partnera različitih "backgrounda" teško uspijevaju. Naravno, ima iznimaka, ali veliki postotak takvih kombinacija na kraju propadne.
Autor: tuffgong | 23.06.2013. u 8:25 | opcije
Ako je zidaru glavno iskustvo ispijanje piva s prijateljima i gledanje nogometa, a ja ne volim niti jedno niti drugo, što bi nas dvoje moglo vezati? Pače, postoji li kategorija žena (muškaraca) s kojima ti ne bi mogao biti? Jesi li uopće muško? Ili žensko? Ovo govorim iz iskustva, ne sa zidarom, ali sa sličnim.
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 8:28 | opcije
Hvala, Tuff :)
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 8:29 | opcije
Mogla bih biti sa zidarom koji je studirao, i došao blizu kraja, ali ga je eto sila prisilila da bude zidar. Ali on voli učiti, saznavati, stjecati razna iskustva...
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 8:30 | opcije
Imam puno prijatelja upravo takvih, koji su studirali, ali ih je odnijelo, ima i socijalnih slučajeva među njima, ali su iznutra jako bogati ljudi, i s njima imam bezbroj tema. Jer - imaju iskustva, i žele ih imati
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 8:33 | opcije
Ali ih ne bi za po doma, jbga... Jedno je s nekim divaniti povremeno, a drugo je provoditi full time
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 8:38 | opcije
Jutrooo... ma uvijek se sjetim zidara koji je radio kod nas i moje sestre.... ona udana, na položaju, s 2 faksa.. (naizgled imala je sve ali kasnije se pokazalo da je sve bilo NIŠTA) komentirala gle.. koliko topine u njegovim očima, nježnosti u odnosu s drugima a ujedno snage za ipak težak fizički rad! Nikada ne bi imala priliku da ga sretne jer je to drugi svijet od nje....
Autor: dorucakza5 | 23.06.2013. u 8:40 | opcije
Veliki kontrasti obično ne prolaze. Bilo u kom smislu, npr:
urbano-ruralno
educirano-needucirano
bogato-siromašno
lijevo-desno
hrvatsko-srpsko
indijsko-pakistansko
itd.
Autor: tuffgong | 23.06.2013. u 8:41 | opcije
Ne, odijelo zaista ne čini čovjeka... "majmun i u Armaniju ostaje majmun" ali nam govori koji je njegov status... koliko je uspješan ne samo materijalno nego i koliko se zna nositi s društovom, koliko je socijalan... a ima svakakvih!
A ni diploma ne znači ništa.... ako iza nje ne stoji znanja... a znanje se stječe iskustvom!
Autor: dorucakza5 | 23.06.2013. u 8:44 | opcije
Tuffong... slažem se.. prevelike razlike traže velika prilagođavanja... a mnogi nisu spremni na to!
Autor: dorucakza5 | 23.06.2013. u 8:46 | opcije
Ali ovo glupo zvuči - indijsko-pakistansko, meni to sve isto, tamo daleko.... A i Indija i Pakistan ogromne države. U tom kontekstu hrvatsko-srpsko zvuči još gluplje - dva plemena tamo negdje na Balkanu se roguše
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 8:50 | opcije
Je glupo, ali je realnost.
U većini slučajeva to postane problem.
Osim ako Indijka i Pakistanac ne odu živjeti u Argentinu. Ali to je već iznimka. U svom okruženju im je puno teže.
Autor: tuffgong | 23.06.2013. u 8:52 | opcije
Iskustvo i papiri za mene imaju malo zajedničkog. Zasluziti papir zvan diploma na faxu ne znaci neko iskustvo za profesiju
kojom ćemo se baviti u budućnosti. Ako smo casno i pošteno podmiril
sve obveze prema faxu onda nam sticanje iskustva tek predstoji radeći u struci i afirmacijom u društvu. U protivnom stekli smo
iskustvo kako eskivirati predavanja, vježbe, seminare i kako najlakše poloziti ispit. E u tom slučaju diploma je papir koji definira statusni simbol s kojim dalje krocimo kroz život. Za nositelje takvog simbola potrebno je i adekvatno odijelo da bi simbol imao snagu. To je za muškarce bitno od 25. do 45. godine do su atraktivni, nakon toga "SS" gubi značaj.
"Bracni papir" moze biti rezultat nekog ranijeg predbracnog ili bračnog iskustva.
E sad... Kombinacije zidar i prof. dr. sc...i prof. dr. sc. I odgajateljica u djecjem vrticu...zašto ne. Sva su zanimanja jednako vrijedna ako se obavljaju casno i pošteno. Moj zaključak je da žene češće gledaju "na odijelo" nego li muškarci...ali su i češće žrtve razocarenj...
Autor: Aphis | 23.06.2013. u 8:53 | opcije
Joj, Aphis, kak si ti to studiral? Diploma je dokaz recimo upornosti. Izdržljivosti. Da, trebalo je shvatiti kako koi prof diše, i položiti profu koji put a ne predmet. No, to je vrijedno iskustvo. A samo učenje? Fakultet je kvalitetna struktura.. I studirali smo zato jer nas je zanimalo, je li tako?
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 8:57 | opcije
nema tog odjela koji može sakriti dušu, pa ma kakva ona bila:)))
Autor: bracoiseka | 23.06.2013. u 8:58 | opcije
U mojoj profesiji su ljudi s raznih fakseva, sličnih, ali različitih. Mogu reći da najbolje razumijevaju, i najbolje temelje imaju ljudi s mojeg faksa. Znači, nije svejedno koji si faks polazio.
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 8:59 | opcije
Kad čujem slavuja kako bigliše ni na kraj pameti mi nije da od njega tražim vjerodajnice.
Autor: dudhaimurvimorus | 23.06.2013. u 9:02 | opcije
coco reći ču ti samo jedno, studirala i završila nešto drugo od onog što sam radila,
no ono što sam radila radila sam sa voljom i ljubavlju, godinama bila voditelj bez potrebne stručne spreme,
onima iz branše nikad nije bilo jasno kako sam tako dobro naučila "tajne zanata" bez stručnog studija
Autor: bracoiseka | 23.06.2013. u 9:03 | opcije
Bracoiseka, vidiš li ti duše kod ljudi?
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 9:03 | opcije
U tom smislu, pao mi je na pamet jedan parametar, koji bi se mogao nazvati "omjer između kapaciteta i ambicija". Osoba kojoj taj omjer iznosi 1, dakle kod koje su kapaciteti i ambicije uravnoteženi nema problema ni u kojoj vezi, tj. da budem precizniji - ta osoba nije uzrok problemima u vezi.
Nesklad između nečijih ambicija i kapaciteta vodi u frustracije i generira komplekse. Pa se tako zidar hvata liječnice, a čistačica odvjetnika. Da preko njih ostvare svoje ambicije, za koje sami nemaju kapaciteta.
Autor: tuffgong | 23.06.2013. u 9:04 | opcije
coco kod puno onih malih, običnih, svakodnevnih ljudi i te kako ih vidim,
obično ih ne vidim u onih koji nosom paraju oblake
Autor: bracoiseka | 23.06.2013. u 9:05 | opcije
Za moje iskustvo niko se i ne treba potruditi da ga uzme, jer ću ga rado podijeliti.
Autor: dudhaimurvimorus | 23.06.2013. u 9:05 | opcije
Tuff, bravo! Ali opet, vjerojatno je svima nama partner poput neke štake... zanimljiva tema :)
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 9:08 | opcije
Dudh, znaš da slabe koristi od tuđeg iskustva...
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 9:08 | opcije
Bis, kakvi su to?
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 9:09 | opcije
moj prvi suprub je bio dip.oec, no što mu sve to vrijedi, zbog svoje bolesti, izgubio je brak, izgubio djecu,
sad je u 9-tom braku u 50-toj dobio prvo djete, brak nikakav koliko znam stalno odlaženje dolaženje, sranjeeee,
ma ponekad je bolje i biti sam neg živjet u paklu
Autor: bracoiseka | 23.06.2013. u 9:10 | opcije
Cuj...C-A...studirao sam casno i pošteno. I moja firma je konglomerat aznih profesija uz dominaciju naravno specifične struke...ima čak i bivših casnih sestara...svi se dobro slažemo. Tu idilu može narusiti samo zvjezdoznanac sa akademskom titulom bez iskustva...ali ja i dalje ostajem pri tome da je moguća pa i pozeljna asocijacija muškarca i žene različitog nivoa naobrazbe kao i socijalnog i zemljopisnog podrijetla..
Autor: Aphis | 23.06.2013. u 9:12 | opcije
obični ljudi, ljudi kojima diploma nije predmet razgovora, ljudi kao moja frendica, dipl.ing.građ. radi kao viši stručni savjetnik u jednom ministarstvu, no sasvim jedna normalna, obična žena, supruga, majka, kćerka, jedna tako topla žena, žena dotjerana, uvijek sređena
Autor: bracoiseka | 23.06.2013. u 9:13 | opcije
Bis, u 9-om braku? Uh, ili je tipfeler? Bemti UMTS koji je to samo u 5 ujutro
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 9:23 | opcije
Aphis, tko voli nek izvoli, ja probala i vidjela da mi ne paše. Ok još ako je muško obrazovaniji od žene, ali ako je obrnuto, prije ili kasnije počnu problemi..
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 9:25 | opcije
nije tip feler, bolje bi bilo za njega, da u 9-tom braku sa osobom koja je 24 godine mlađa od njega, on sad imam 58 a ona 34
Autor: bracoiseka | 23.06.2013. u 9:26 | opcije
Ha... moj BM s 1,5 fakulteta skuplja dugove... a ja bez fakulteta radim posao visoko obrazovane osobe... sve je ralativno!
Autor: dorucakza5 | 23.06.2013. u 9:27 | opcije
I da... za reći je da sam ga dobila na natječaju s 45 godina života...bez preoporuke i veza...
Autor: dorucakza5 | 23.06.2013. u 9:29 | opcije
Uh, BIS, taj tvoj je stvarno s iskustvom :)) Kak mu se da?
Doručak, fala Bogu da je tak :)
Nemrem više, internet mi je tak spor da se stalno ruši, pozz svima
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 9:34 | opcije
Odijelo, ne anjcug jer onn ne znaci nista jer najcesce spada u kodeks, cini covjeka.
Odjevanje nam jako puno moze dati podataka o osobi od intelektualnog nivoa,
ukusa, materijalnog statusa, karaktera do psihofizickog stanja osobe.
Naravno zakljucke ne mozemo donositi temeljem procjene jednog odjevanja vec
od promatranja u duzem periodu.
Na primjer danas sto se tice mog odjevanja za vecinu bi bio bedak. A mozda i
jesam.
Autor: budvar | 23.06.2013. u 9:39 | opcije
Nikad nije kasno za komentar. Moj je ovaj put ovo:
Bilo bi fenomenalno da si zaključala komentare , jer si sve , kratko i jasno, napisala u tekstu. Jebga, kad uvijek tražimo kruha nad pogačom i razvodnimo gradivo ...mijesimo po svom....
Autor: MedoDebeli | 23.06.2013. u 12:35 | opcije
Jako mi se sviđa sve što si napisala!!! Sve. Konačno bez otpora s moje strane.
Autor: MedoDebeli | 23.06.2013. u 12:38 | opcije
ovo je odlicno!
konacno da je i to napisano i procitano.
slazem se sa svime.
Autor: patpongica | 23.06.2013. u 12:44 | opcije
ODIJELO NE ČINI ČOVJEKA
DOK VISI NA VJEŠALICI
čovjek, ne odijelo! ;))
Autor: staranaivan | 23.06.2013. u 15:16 | opcije
Gle, Vega opet potvrđuje moju teoriju: o omalovažavanju tuđeg iskustva. Mudar će čovjek šutjeti. Jer je svjestan da postoje iskustva koja on nema. I ostavlja prostor drugima da možda drugi imaju iskustva koja on eto nije imao priliku ili želju steći. Šteta, opet to velim Vega tako lijepo piše, ali nema iskustava o kojima bi mogla pisati. Iz ovog danas vidim da ima još manje iskustva nego mi se prije činilo. Ajme, skučenog li njezinog svijeta! A lijena je pomaknuti se.. Pa onda samo blati druge.. Tužno..
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 15:48 | opcije
Zapravo ne kužim - čemu služe Vegine uvrede? Kome ona želi mene ocrniti? Nekon određenom, ili svima ovdje? Zašto? Smetam li joj iz nekog razloga? Da me smatra bezveznom ne bi na mene trošila riječi. Po već stoti put. Ili ju možda podsjećam da bi se trebala pokrenuti? Žena s 53 godine, a skroz se predala, već čeka zadnju uru. Živi kao da ima 80. Ma, moja susjeda od 75 je prepuna života, stalno se skiče, putuje, štrika, šiva, ide u kazališta... Kad netko s 53 spava poslije podne - to mi je ono - kaj imaš spavati popodne? Doduše, nakon vinčeka se možda malo vrti, jel.. Prestrašno! Onda se takve počnu žaliti da ne mogu spavati po noći. A kak i bi kad prespavaju cijeli dan. Vega, ajde, pokreni se, još si mlada.. I ne troši vrijeme i snagu na gunđanje i prigovaranje, nađi nešto lijepo i počni stvarati, uživati.. Odi među ljude, upiši neki tečaj.. Počni planinariti.. aktiviraj se u nekoj udruzi. Ima stotinu načina kako živjeti ispunjeni život.
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 16:08 | opcije
I onda bi bilo i dobrih tekstova..
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 16:10 | opcije
Fali love? Moji najluđi provodi bili su upravo bez love, ili s minimalno love. Uh, znam stotinu načina kako provesti super vrijeme, a vrlo jeftino...Da, napisat ću blog o tomu . Uostalom, netko tko puši ne može reći da nema love.
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 16:14 | opcije
Samo, ako želiš kvalitetno živjeti, nemreš se družiti s ljudima poput destruktivne Babe. Ta samo na dno vuče, meni više ništa njezinog nije smiješno.. Nema tu kreacije, samo razaranje... Ta može i najljepšu stvar na svijetu upropastiti... Jer ne zna drukčije. Strašno!
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 16:19 | opcije
Ma, želim ja Vegi svako dobro. I baš bih bila sretna da na blogu osvane neki njezin pozitivan tekst, nabijen, o nekom njezinom iskustvu iz prve ruke. Bez spominjanja i blaćenja drugih..
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 16:26 | opcije
Idem do plaže, nije baš za kupanje, ali možda mi dođe želja kad se približim moru..
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 16:30 | opcije
I, naravno, hvala Medi i Patpongici :)
Autor: Cococh-Anel | 23.06.2013. u 16:32 | opcije