©© - Je li spaljivanje vještica svojevremeno bila napredna ideja?
Filmovi mi uglavnom ništa ne znače pa mi je dobra preporuka ako se neki film spominje i nakon nekoliko godina. Tako sam sinoć pogledala Avatara.
Efektno napravljeno, bajkovito. Psihološki prekontrasno za moj ukus. A opet, klasična priča u kojoj ovi plavi mogu biti američki Indijanci, mogu biti afrikanci iz nekog plemena, mogu biti aboridžini, dakle svi starosjedioci koje netko drugi želi iskoristiti pod izlikom da im želi pomoći. I istovremeno misli kako je on taj koji je napredan i kako je jedino njegovo točno.
Film Avatar se uklapa u neka moja razmišljanja - tko je zapravo napredan? Ma, ta riječ napredan je bez veze. Ako netko ide naprijed ne znači da ide u pravom smjeru, ili dobrim putem. A oni koji idu za njim riskiraju. Osim toga, možda je neki put za mene dobar, ali nije za nekog drugog. E, sad bi se dalo o tomu i što je 'dobro'.
I tak dok gledamo Avatara vjerojatno smo svi na strani ovih plavih. Koji su u ritmu s nebeskim tijelom na kojem žive, s biljkama, životinjama, stijenama.. I vjernici, i nevjernici, i lijevi i desni su na njihovoj strani. Pa se pitam, zašto to nije tako i u svakodnevnom životu? Zašto je lako simpatizirati tamo neke izmišljene likove, ali nije vjernike i/ili duhovnjake čiji je svijet sličan?
Vjerojatno zato jer smo simpatizirajući plave u filmu dio većine. A u reali - e to je već pitanje izlaganja sebe kritici. Biti drukčiji. Da, lijepo je biti drukčiji ako ti se dive. A što ako ti gotovo svatko ima potrebu stati na glavu? I uvjeriti te kako si trknut?
08.12.2013. u 10:07 | Prijavi nepoćudni blog | Dodaj komentar
ha ha upravo sam danas jednom tipu na fejsu napisala da sam 99% zadnjih 30 let uz sebe tj. da sam zadnjih 30 let manjina (al ne sexualna, ne nacionalna već ona koja ide svojim putem)!
Autor: mai_sarai | 08.12.2013. u 10:14 | opcije
jutro coco..:))
svedi to na zdravo seljački riječnik..:
ako nećeMuhamed brdu, ide brdo Muhamedu...:))
Autor: vrbica | 08.12.2013. u 10:14 | opcije
coco
..dobro nam došla nazad :)
kaje prošlo već 2 mj? :)
a o ovome gore....je ...tak je
al smo ovih dana to toliko prežvakavali...a još nismo ispljunuli
tak da nemam više snage o tom
Autor: sleeping | 08.12.2013. u 10:16 | opcije
Jutro svima... Da pojasnim, tema ovog zapisa nije referendum. ČR. Niti bilo koja tema vezana uz referendum, ako je to tvoj komentar, Slipi. Tema je duhovnost.
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:17 | opcije
ja sam to shvatila...općenito
Autor: sleeping | 08.12.2013. u 10:19 | opcije
općenito...napredni-nazadni
manjina-većina
Autor: sleeping | 08.12.2013. u 10:19 | opcije
Jutro, Coco :))
Radi se o nasem Egu, koji pobjedjuje ako smo stalno u pravu.
Avatari su spiritualna bica, karikiram, dok ljudi ponekad imaju takva iskustva.
Kad bi svi ljudi bili spiritualni, i govorili iz srca, bi li postajala obmana oko Ega
Film je odlican za razmisljanje o reputaciji,recimo kad vidimo ljude koji nas zele pobijediti argumentima, i zele druge okriviti
a to se stalno vidi u ljubavnim vezama,bilo bi dobro da se zaustave , ako migu.
I zamisle. Sto bi bilo kad bih sad nesto lijepo rekli, da se ta osoba osjeca bolje?
Carobna rijec je ljubaznost, Avatar je isto ovakav ili onakav. Ali imaju nesto drugo sto ljudima nedostaje, punjenje
akumuliranje sretnih misli, putem duhovnosti, jer dusa nam daje zivot, ne tijelo.
Autor: cyberlady | 08.12.2013. u 10:21 | opcije
što se duhovnosti tiče,,,možda bi primjerenije bilo reći
drukčiji
Autor: sleeping | 08.12.2013. u 10:22 | opcije
Disleksija i u pisanju, oprosti, zurila sam :)
Autor: cyberlady | 08.12.2013. u 10:23 | opcije
Tema je spajanje s drvećem, životinjama, koje je u filmu simbolički prikazano kao spajanje kose... moć kose..
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:23 | opcije
Sleep, nista nijsmo drugaciji, vec se drzimo naucenih obrazaca, a ne iskustva osjetilnih
mozda negiranja da postoje stvari koje nas okruzuju.
Autor: cyberlady | 08.12.2013. u 10:24 | opcije
Coco, mislis na sklad s prirodom, i ona osjeca i misli
Autor: cyberlady | 08.12.2013. u 10:25 | opcije
Eh, dok ja napišem nakon što se tu ispregovaram po doma s djecom, vi već raspravile..
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:26 | opcije
Da, Slipi, ali to 'dručkiji' nekako često završi na linearnoj skali - napredni/nazadni. Jer je lakše misliti linearno.
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:28 | opcije
..drukčiji..
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:28 | opcije
:)
možda okvirno nismo drugačiji,ali postoje ...čak bih rekla i ne samo u nijansama....razlike
u stvari...ne možemo znati...dok ih neko ne iskaže...bilo riječima,a pogotovo djelom
Autor: sleeping | 08.12.2013. u 10:29 | opcije
Da, taj sklad s prirodom, osjetiti prirodu, surađivati s njom.. kao što su indijanci recimo..
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:29 | opcije
...a kad je to kod nekoga iskazano...extremno....e taj bome odskače ion je ...drukčiji ili drugačiji..kak već
Autor: sleeping | 08.12.2013. u 10:31 | opcije
Ne samo indijanci, vec i civilizacija :)
Sto su vjezbe opustanja nego dovodjenje uma u red, ili mir?
Autor: cyberlady | 08.12.2013. u 10:31 | opcije
mislim da su "napredni" oni koji, gledajući u globalu, mogu pobijediti, pokoriti one druge. I priroda im tu daje za pravo. Jer je ta potreba za osvajanjem ukorijenjena u najačem nagonu svih živih bića, nagonu za opstankom.
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 10:38 | opcije
O umu i njegovom miru... lako reći, a teško postići. Manje uma, više božanskog. To tek učim.
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:39 | opcije
najjačem*
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 10:40 | opcije
pa se onda čovjek upita:
tko je ustvari primitivan
Autor: perce | 08.12.2013. u 10:40 | opcije
Kako to 'priroda daje za pravo'? Misliš - ako čovjek djeluje na neki način da je to prirodno zato jer je on dio prirode?
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:41 | opcije
http://youtu.be/Z4NWql6jGH0
Autor: perce | 08.12.2013. u 10:43 | opcije
da. upravo tako. surovo.
zamisli da možeš shvatiti kako se osjećaju svinje? Fino papaju, minglaju se i valjaju u blatu a netko ih uporno tamani zbog svojih potreba. Jer mu treba i jer može. Di je problem?
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 10:46 | opcije
taj netko je napredan
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 10:47 | opcije
zamisli da na planetu XYZ478 postoje bića dovoljno napredna da su u stanju prevaliti 7654578544 svjetlosnih godina da ni došli na Zemlju i isisali krv iz svakog stanovnika našeg planeta a to im je na pr sigurnost opstanka i produljenja vrste. bye bye Zemljani. Kozmička pravda. i opet pitam, di je problem?
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 10:50 | opcije
Primitivan = (lat. primitivus) prvobitan, izvoran, osnovni; nepotpun, početnički, koji sadrži samo ono što je najnužnije,jednostavan, običan, prost; duhovno slabo razvijen, nekulturan, koji je na niskom stupnju
To je opis. Mene zanima sve što je izvorno, jednostavno, Pa sam valjda primitivna.
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:55 | opcije
ako ne napreduješ, odumireš
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 10:57 | opcije
da ne postoji problem
sad bi svi šutili
pa i oni
koji ga ne vide
Autor: perce | 08.12.2013. u 10:57 | opcije
zato što drugi oko tebe napreduju
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 10:57 | opcije
Fly, baš je u Avataru bio primjer. Nije isto kad ubiješ životinju zato jer si stvarao buku (bio djetinjast i neodgovoran prema njoj) pa te je ova napala, ili zato jer ju trebaš za hranu. Ako ju ubijaš za hranu, ubiješ samo onoliko koliko ti treba i ispričaš joj se, zahvališ joj. To je bilo u avataru. Meni je to bitna razlika.
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 10:57 | opcije
tamo je romantično prikazano bazično preživljavanje i održavanje balansa sa resursima potrebih za prežiljavanje.
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 11:00 | opcije
tako je bilo nekad na Zemlji.
I otišli smo dalje
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 11:01 | opcije
evoluirali smo.
a evolucija po definiciji ME MOŽE ići unatrag
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 11:02 | opcije
Flying, tebi je ok da dio ljudi ima puno, a dio ništa? I ti koji imaju puno su napredni?
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 11:02 | opcije
a kako ide unaprijed?
iz grešaka, devijacija, mutacija.
Priroda da blagoslov održivom
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 11:03 | opcije
humanizam vs animalizam
nije to priroda
Autor: perce | 08.12.2013. u 11:06 | opcije
šta je kome OK nije bitno. zakon jačeg je fundamentalan.
trebaju li svinje bit tolerantne i svjesno se žrtvovati?
da se njih pita nitko im ne bi trebao prić s nožem.
siguran sam da njima nije OK što trebaju ljudima
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 11:07 | opcije
Ako je sad ovo " blagostanje" na Zemlji, ne zelim zivjeti u takvim uvjetima.
Ne zelim biti dio te civilizacije.
Autor: cyberlady | 08.12.2013. u 11:08 | opcije
Zašto je onda sve više na cijeni organska hrana, a GMO nije? A GMO je naprednija. Negdje smo fulali kao čovječantsvo. A priroda tek još treba dati svoj odgovor, ne vjerujem da se priroda slaže s ovim što joj radimo. Samo su njezini odgovori spori.
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 11:09 | opcije
humanizam je izmišljotina. ljudska.
ako žohari jednog dana uznapreduju do točke da nas mogu potamanit, sigurno će to i učiniti.
i siguran sam da će u svojoj žoharizaciji (da ne napišem civilizaciji) poznavati termin žoharizam
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 11:10 | opcije
Slova stalno upozorava na prirodin "reset"
ima dosta razloga
Autor: perce | 08.12.2013. u 11:12 | opcije
imamo pravo mislit i slagati se ili ne.
i da, vrijeme će pokazati gdje smo fulali.
uvijek se negdje fula.
negdje su i dinosauri fulali. i šta, di je problem?
romantičari :)
odlična tema. al moram off
pozdrav svima
Autor: flyngpicket | 08.12.2013. u 11:13 | opcije
možda su i dinosi nekaj krivo brijali
bok Fly
Autor: perce | 08.12.2013. u 11:14 | opcije
Moje jedno od temeljnih pitanja je - što mi donosi sreću i mir? Odgovore malo-malo revidiram. Nasvježiji odgovori su - cijeli život nas uče natjecanju, kontroli, 'držanju', nepopuštanju. A ja sad uviđam da je tajna u 'puštanju', prepuštanju.. svaki otpor je kontraproduktivan. I na moju štetu na dulje staze.
Autor: Cococh-Anel | 08.12.2013. u 11:20 | opcije
Dobar stav CoCO :)
Autor: cyberlady | 08.12.2013. u 11:43 | opcije
svojevremeno je bilo odgovor na pitanja koja nalažeš uputno bilo šutke pogledati film; Rat za vatru" Jean Jacues Anaund-a,aopćenito........
Autor: Illija | 08.12.2013. u 12:00 | opcije