©© - Senzorna integracija

Sretnem jednom frenda gdje šeta s djetetom. Malo popričamo, i pita on mene da gdje su mi djeca. A ja velim - na Susku. Dijete se umiješa i veli - misliš u Sisku. Ne, velim ja, na Susku su. Ne postoji Susak, veli dijete, oni su u Sisku. Sad ja strpljivo počnem objašnjavati, imaš grad Sisak, ali imaš otok Susak. Dijete me ni ne sluša, već kaže - Susak ne postoji, krivo si rekla. Oni su u Sisku. Dijete od 9-10 godina.

Pogledam oca, a on slegne ramenima. Da, takav je.. Idemo na terapije, pokušavamo ga nekako povezati s okolinom jer on živi u svojem svijetu. U poznatoj okolini je nemoguć i agresivan, teško je doprijeti do njega, dok se u nepoznatoj čak i relativno dobro ponaša, dosta je ustrašen.

Takvo dijete nije senzorno integrirano. Evo, izdvojila bih (ovdje pod osjetom se smatra svaka informacija koja je dostupna našem tijelu i umu, kroz sva osjetila):

"Senzorna integracija je najvažniji tip senzorne obrade. Živežne namirnice hrane tijelo, ali da bi to činile moraju biti probavljene. Osjete tako nazivamo „hranom za mozak“, ali bez dobro organiziranog procesa senzorne obrade, osjeti ne mogu biti probavljeni i ne mogu hraniti mozak."

"Poremećaj senzorne integracije za mozak je isto što i loša probava za probavni trakt. Mozak ne obrađuje ili ne organizira tijek senzornih impulsa na način koji pojedincu pruža dobru i preciznu informaciju o sebi i svom svijetu. Kada mozak dobro ne obrađuje senzorni unos, on također efikasno ne upravlja ponašanjem. "

Link

08.10.2015. u 9:05   |   Editirano: 08.10.2015. u 9:06   |   Dodaj komentar

JEL NA GOJKU ŠUŠKU

Autor: pozitiva76   |   08.10.2015. u 9:13   |   opcije


ovo ide.. koga ?

čini mi se da to nisi uopćeno
napisala...nego ciljano

griješim li ?

Autor: sleeping   |   08.10.2015. u 9:16   |   opcije


E, da, Šuška sam zaboravila :)

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:19   |   opcije


Ne griješiš, Slip.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:19   |   opcije


razumijem :)

Autor: sleeping   |   08.10.2015. u 9:20   |   opcije


na koga se to odnosi?

Autor: pozitiva76   |   08.10.2015. u 9:26   |   opcije


"Dijete sa slabom senzornom integracijom možda se ne igra kao druga djeca, ono može vidjeti, čuti ili osjetiti nešto, ali radi nemogućnosti integriranja informacija na to ne reagira adaptivno. Ne primjećuje detalje ili ne razumije stvari onako kako razumiju druga djeca. Ne odabire iste igračke kao druga djeca budući da im manipulativne igračke mogu predstavljati preveliki izazov. "

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:29   |   opcije


razvidno...ako je tko čitao tvoju prepisku jučer tu na blogu s pašemkom! morti zato kaj je pašemka iz siska :) pa otuda i ta usporedba? je, s djecom treba oprezno...no kad nisu više djeca, gora su neg djeca! u konačnici, svi smo mi djeca al uglavnom bez roditelja pa se moramo sami za sebe brinut. no, zato postoje i prijatelji...i neprijatelji...i iskrica!

Autor: sara_tera   |   08.10.2015. u 9:32   |   opcije


Ovo je zanimljivo:

"Kada je sposobnost senzorne integracije mozga dostatna da se suoči sa zahtjevima okoline, djetetov odgovor je učinkovit, kreativan i zadovoljavajući. Kada se dijete suočava s iskušenjima na koja može efikasno odgovoriti, ono se zabavlja. Zabava je djetetova riječ za senzornu integraciju."

A osjeti se tko se zabavlja, a tko je u grču.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:33   |   opcije


Hej, Saro :) To sa Siskom je slučajno podudaranje, no taj primjer sam zapamtila.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:34   |   opcije


Pozitivo, evo Sara je djelomično odgovorila, iako Paske nije jedina na koju mislim. Uostalom, ako ste senzorno integrirani, možete i sami uočiti kad netko krivo procesira i donosi zaključke koji nemaju veze ni sa čim.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:37   |   opcije


Eto, nisu ljudi krivi. Ne vide oni to. Ali osjećaju nelagodu i nesigurnost jer ne razumiju dobro što se oko njih događa. Pa misinterpretiraju.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:41   |   opcije


Nedostatak humora je isto znak. A pogotovo se ne znaju šaliti na svoj račun.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:43   |   opcije


da istina...svima nam se to
ponekad dogodi..ta senzorna (ne)integracija
samo nekima očigledno malo češće..prečesto čak

Autor: sleeping   |   08.10.2015. u 9:45   |   opcije


E, a kako takvi ljudi znaju biti naporni!! Ne možeš ih ignorirati jer te opsjedaju, njima treba podražaj za njihove senzore, a ne znaju kako se namiriti na druge načine (kroz zabavu), pa onda šalju masovno mailove na pvt.. Ili linkove na njihove blogove..

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:46   |   opcije


Slip, ja bih to rekla ovako. Informacije se ne mogu integrirati iz više razloga. Jedan od njih je i najčešći, a taj je kad se nema podloga za informaciju. Recimo, meni netko objašnjava jednadžbu pravca, ali džabe jer ja ne znam matematiku. Tu fali podloga. A u ovom slučaju čovjek zna matematiku, ti mu pokažeš formulu, ali on ne poveže tu formulu s matematikom jer mu ode 'ukrivo' na tom putu. I naravno uz to još pomisli da ga hoćeš zeznuti jer tko zna kakve su ti namjere.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:51   |   opcije


Evo, ja sam svoje mišljenje obrazložila.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 9:54   |   opcije


I ja sam te konačno shvatio. Ako si dobro raspoložena taj dan, ako je blagdan ili praznik, ako imaš svoj blog koji ti se sviđa, zašto bi dolazio i kvario ti raspoloženje sa svojim mišljenjem. Što ja imam od toga. Ništa. Čudim se sebi kako nisam to prokužio već sam inzistirao na nekakvim logičkim premisama ( čijim? ). Medo...bezvezni...samo zato da me ima....da se upišem i registriram kod tebe...
Uopće nije bitno tko je u pravu, ako sam ti iole pokvario dan. ( kad bih se ispričao, ništa se ne bi promijenilo u vezi svih onih dana koji su prohujali )

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 9:57   |   opcije


Što mogu popraviti? Kod tebe ništa a za sebe bih uzeo malo šumske staze....umjesto komentara.

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 10:00   |   opcije


Ajmo gledati unaprijed. Lijepo mi je ovo što si napisao, osjećam da me uvažavaš.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 10:01   |   opcije


Znam po sebi kad se fino opustim uz nečiji post i sviđa mi se diskusija a onda uleti Reksi sa svojim Kitomanom...i ode priča. Tako sam i ja . Kidao temu, a zec u šumi...

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 10:08   |   opcije


bi li ti teško palo kad bi na trenutak pogledala tv-e u boji (odavno postoji) i pomislila da si ti možda ovaj put u krivu
malo se previše baviš Paskinim krivim zaključcima, tako da ne znam što te tu točno smeta
i prilično nespretno si uplela djecu u ovu priču

Autor: pozitiva76   |   08.10.2015. u 10:08   |   opcije


dobro si to primijetila, koko da nije pašemi jedina! jer doista, današnji mejin blog bi se isto mogao svesti na razinu..ismijavanja radi ismijavanja? koji je smisao nekom se javno rugat? to je fakat onaj nivo djece kad se skupe u grupicu i rugaju se npr...vesna, cipela ti tijesna a čarapa uska, ti si prava guska!....etc...i onda pobjegnu? uf, koje li hrabrosti. no, istina jest da djetetu od takvog ruganja ostaju traume. i odraslom čovjeku isto!

Autor: sara_tera   |   08.10.2015. u 10:10   |   opcije


Šteta što ne piše nekavu vremensku poeziju. Jesen je i svi bi više uživali u jeseni i dobrom stihu.

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 10:12   |   opcije


Sara, ta Meija je vuk u priči. Nema ona takav značaj da svaki dan bude u bubnju. A nema niti takve tekstove koji nužno izazivaju reakciju. Kao da je trn kojeg ne umijemo izvaditi iz prsta i moramo ga škakljati tipkovnicom...Gle, da zaista smeta, ne bi toliko smetala većinom samo tebi. I mi drugi čitamo...i stvaramo svoje mišljenja koja nisu uvijek niti pozitivna ali niti negativna po svaku cijenu ( ne branim ju jer ona to umije i sama )

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 10:20   |   opcije


medo, prolistavši današnji blog na prvoj stranici jedini tekst kojem je smisao ismijavanje nekog je upravo spomenuti! čiji je, meni nebitno. kad je bio ergov, vegin, stiksin, božin, mejin,buckin...ah, bilo ih je i previše...uvijek sam reagirala na sadržaj, ne na osobe! žao mi je što većina vas ovdje (čast izuzecima) uvijek ide ad hominem! mene intrigiraju stavovi, ponašanja, mišljenja i za to ću se uvijek borit, pa čak ako se moram i sporit! no, nikad neću ljude vrijeđat i ponižavat. nažalost, istina je ponekad uvredljivija od bilo koje uvrede (pa se ljudi nađu)...no to je njihov problem! stay well, "odvjetniče"!

Autor: sara_tera   |   08.10.2015. u 10:39   |   opcije


de baba, kani se interneta

Autor: pozitiva76   |   08.10.2015. u 10:55   |   opcije


Ako netko napiše nešto glupo i mi to komentiramo baš iz tog razloga, da li je nužno navesti nick. Izgleda mi kao da sam glup i onda dobijem objašnjenje gdje to mogu naći i što ne valja ( tiče se i mene i svih nickova koje si navela i koje nisi navela). Tko hoće kritizirati neka si nađe tekst a ne po uputama...

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 11:02   |   opcije


Recimo ovako; kad se Mai obruši na nekog muškog, uvijek znam na koga i koga se to tiče. Za ženske nisam uvijk siguran jer se igra po ženskim pravilima.

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 11:05   |   opcije


Mai, kažem da ne branim a ti ipak "odvjetniče" . i onda mi to dođe da bi bilo bolje da sam šutio. Jebga, a čemu onda blog?!

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 11:07   |   opcije


da bih ti ja rekla: dobro jutro, Medo. ša ima?

Autor: mmmmmm_da   |   08.10.2015. u 11:08   |   opcije


Prestala kiša i prestala bol u zglobovima. A onda sam raspoložen za mješanje u tuđe blogove...u tuđe blogove s mojom pameću...moš mislit?!

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 11:22   |   opcije


Mmmka, jel se može donijeti odluka da nikom namjerno ne kvarim raspoloženje. Jel se sjećaš kad je Pogni odlučila biti dobra.Tako bih i ja htio biti dobronamjeran ali bez dobročinstva. Dobročinstvo mi je nekako prežestoka reakcija preaktivna.

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 11:29   |   opcije


Dobar i budala...u priči!

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 13:04   |   opcije


btw medo, mai se odrekla sebe al izgleda da nekima još jako fali? žao mi je što si se ti sebe davno već odrekel? i fakat mi nije jasno zašto neki ljudi nemreju (ne znaju) drugačije već...ad hominem?

Autor: sara_tera   |   08.10.2015. u 13:37   |   opcije


a zovu se npr...pozitiva i kao jako su mladi? ima samo jedn stvar (bolje rečeno stanje) od babe...a to je muški babac (bez obzira na godine)! pitam se što to ima u ljudima čudno.... kad npr muškarac u najboljim godinama apostrofira ženu u najgorim? hm...šteta što je toše pokojni, morti bi te on pitao...zašto tratiš svoje vrijeme, poitivni?

Autor: sara_tera   |   08.10.2015. u 13:40   |   opcije


Htjeli ili ne htjeli s godinama postajemo drugačiji. Mi to ne vidimo, ali to ne znači da smo se odrekli...mijenjamo se...

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 13:46   |   opcije


Ajmo ovako: na mojem zapisu molim vas ne tračajte, ne vrijeđajte jedni druge.. Otvorite si zapis i udrite kako vas volja.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 15:54   |   opcije


I u vezi s ovim: "Mmmka, jel se može donijeti odluka da nikom namjerno ne kvarim raspoloženje. Jel se sjećaš kad je Pogni odlučila biti dobra.Tako bih i ja htio biti dobronamjeran ali bez dobročinstva. Dobročinstvo mi je nekako prežestoka reakcija preaktivna."

i ti si našao koga ćeš pitati. Meni, recimo, nije jasno otkud potreba nekomu namjerno kvariti raspoloženje? Medo, jesi li ti dolazio na moj zapis s namjerom da mi pokvariš raspoloženje? Zašto? Je li zato jer ti smeta kad je netko dobro raspoložen? Imaš zabranu na sreću? I ti si to svjesno radio?

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 16:08   |   opcije


Meni je to pregrozno! Nekomu kvariti veselje! Tj. ako dođem ovdje vrijeđati, istresati se, maltretirati, onda je to dobrodošlo. Ako dođem dobre volje, treba me spustiti. Grozno! I to još svjesno! Zbog toga se nemojte čuditi što ste mi u ignoru. Jer ako me ne namjeravate razveseliti ili podržati u mojem veselju, ne trebate mi. Nekomu drugomu kvarite veselje. Ili se pridružite ovima koji vrijeđaju i zlostavljaju.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 16:11   |   opcije


Ako se želite nadovezati na temu koju metnem, ako želite graditi i nadograđivati temu, dobro ste došli. Ako vam se ruši i razara, zbogom.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 16:13   |   opcije


nekad pomislim da je zavist i rusilastvo kod nas u genima koliko ga ima ???

Autor: budvar   |   08.10.2015. u 16:17   |   opcije


Ako se ne slažete s mojim viđenjem, naučite se to reći na način tako da pritom ne negirate moje viđenje. Imamo različita viđenja, i to je ok. Poštujte moje, i ja ću vaše.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 16:17   |   opcije


Eh, ali je teško sve srušit! Neš ti genetike... a biti zavidan je još lakše, lakše je puno nego potruditi se i sam nešto postići

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 16:20   |   opcije


slazem se da treba postivati tudje misljenje ali je zahebano ako nas tudje misljenje ugrozava a isto ne mozemo promijeniti normalnim bilateralnim odnosom. Tu pocinje agresija

Autor: budvar   |   08.10.2015. u 16:33   |   opcije


blog ti je predlozak takvih ponasanja a reala ne zaostaje puno

Autor: budvar   |   08.10.2015. u 16:38   |   opcije


pa to je zato jer ljudi ne znaju razgovarati, debatirati.

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 17:05   |   opcije


tu je asinkrona komunikacija, bez kontakta, a to pase introvertima koji se tu raspojasaju, a uzivo ih se ne vidi

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 17:06   |   opcije


oduvijek je bilo mali ptic velki kric

Autor: budvar   |   08.10.2015. u 17:40   |   opcije


Opet pokvaren telefon. Kažem da sam shvatio danas da sam svojim komentarima kod tebe kvario tvoje raspoloženje i da to nisam tako shvaćao već samo kao izmjenu mišljenja. I to mi priznaš da je ok da sam to shvatio i onda nakon dva sata opet udri po meni da sam to radio namjerno. Kako to da pola sata me shvaćaš a onda opet među negativce? Jel tebe to veseli, ta izmjena zaključaka ili zaboraviš,. ili uopće nije važno...
Ma zaista nije važno...

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 17:46   |   opcije


Napisao sam da sam pogriješio i htio se ispričati...nisam shvaćao...

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 18:13   |   opcije


Medo, sve ok, samo napisao si " nikom namjerno ne kvarim raspolozenje" , razvila sam pricu na ovom ' namjerno'. vjerujem da si mislio drugo, da namjerno nikomu ne zelis kvariti rasl
polozenje

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 18:13   |   opcije


"Medo, jesi li ti dolazio na moj zapis s namjerom da mi pokvariš raspoloženje? Zašto? Je li zato jer ti smeta kad je netko dobro raspoložen? Imaš zabranu na sreću? I ti si to svjesno radio?"

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 18:15   |   opcije


Možemo biti i nesvjesni svojih postupaka.

Autor: MedoDebeli   |   08.10.2015. u 18:20   |   opcije


da, zato razgovaramo pa to razjasnimo..

Autor: Cococh-Anel   |   08.10.2015. u 18:31   |   opcije


Dodaj komentar